شناسهٔ خبر: 67288296 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون سازمان راهداری:

ضریب برخورداری کشور از راه روستایی به ۸۴ درصد افزایش یافت

مراغه- ایرنا- معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، گفت: ضریب برخورداری کشور از راه روستایی در دولت سیزدهم از ۸۱.۷ درصد به ۸۴ درصد رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا «خداد مقبلی» روز پنج‌شنبه در جلسه بررسی مشکلات راه‌های روستایی و فرعی هشترود بیان کرد: آسفالت راه‌های روستایی کشور هم در دولت سیزدهم افزایش ۳۴ درصدی داشته است.

ضریب برخورداری کشور از راه روستایی به ۸۴ درصد افزایش یافت بازدید معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از راه‌های روستایی هشترود

به گفته وی از زمان آغاز به کار دولت سیزدهم تاکنون هفت‌هزار و ۱۱۰ کیلومتر راه‌ روستایی آسفالت شده و افزایش عملکرد ۳۴ درصدی نسبت به دولت پیشین رقم خورده است.

«مقبلی» اضافه کرد: هم‌اکنون ۲ هزار و ۵۰ پروژه روستایی به طول هشت‌هزار و ۹۹۵ کیلومتر هم با قرارداد ۶۲ هزار میلیارد ریالی در حال اجرا بوده و برای ساخت، بهسازی و آسفالت سه‌هزار کیلومتر راه روستایی در سال جاری برنامه‌ریزی شده است.

وی ادامه داد: امسال برای ۱۱۷ هزار کیلومتر ایمن‌سازی، خط کشی، نصب علائم، آسفالت و روکش و برای ۳۸ هزار کیلومتر راه فرعی از منابع استانی اعتبار تامین می‌شود.

ضریب برخورداری هشترود و چار اویماق پایین‌تر از میانگین کشوری و استانی است

«فرامرز شهسواری» نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی هم ضریب برخورداری راه‌های روستایی در این شهرستان‌ها را نسبت به میانگین کشوری و استانی پایین دانست و گفت: ضریب کشوری ۸۵ درصد و استانی ۷۵ درصد بوده ولی این میانگین در هشترود ۶۶ درصد و در چاراویماق ۵۵ است.

وی تداوم عملیات احداث جاده هشترود - دامناب را خواستار شد و افزود: این جاده به جاده مرگ مشهور است و ناایمن بودن آن باعث وقوع سوانح دلخراش می‌شود.

«شهسواری» همچنین آسفالت راه روستایی «آتش بیگ» را خواستار شد و افزود: این مسیر راه ارتباطی اهالی چندین روستای منطقه بوده و آسفالت آن برای مردم بسیار حائز اهمیت است.

«فرید قشلاقی» فرماندار هشترود هم فرسوده بودن ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین راهداری را معضل این شهرستان عنوان کرد و گفت: با توجه به برفگیر بودن برخی جاده‌ها به ویژه در منطقه سهندآباد، باید ماشین‌آلات برفروبی مجهز در این محور مستقر شود.

به گفته وی پراکندگی روستاها و کوهستانی بودن برخی از راه‌های این شهرستان نیز نیاز به تجهیز ماشین‌آلات سنگین و برف‌خور را اجتناب‌ناپذیر کرده است.

به گزارش ایرنا در این آیین «اروج علیزاده»، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی از آسفالت‌ریزی ۲۲ کیلومتر راه روستایی در هشترود و بازسازی مسیر «درین سو» و «کریم‌آباد» با اختصاص قیر رایگان خبر داد.

نظر شما