شناسهٔ خبر: 67286565 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افزایش ۳۴ درصدی آسفالت راه‌های روستایی کشور در دولت سیزدهم

معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی راهداری کشور ازافزایش ۳۴ درصدی آسفالت راه‌های روستایی کشور در دولت سیزدهم خبر داد.

صاحب‌خبر -

خداد مقبلی در هشترودگفت : ضریب برخورداری کشور از راه روستایی از ۸۱/۷ امروز با تلاش شبانه روزی خدمتگزاران به ۸۴ درصد رسیده است.

مقبلی معاون ساخت و نگهداری راه های فرعی روستایی سازمان راهداری هم گفت: هم‌اکنون ۲ هزار و ۵۰ پروژه روستایی به طول هشت‌هزار و ۹۹۵ کیلومتر با قرارداد ۶۲ هزار میلیارد در حال اجرا است که در هدفگذاری امسال ساخت، بهسازی و آسفالت سه‌هزار کیلومتر راه روستایی برنامه‌ریزی شده است.

وی در ادامه گفت: برای امسال ۱۱۷ هزار کیلومتر در حوزه راه روستایی، ایمن سازی، خط کشی، نصب علائم، آسفالت و روکش و برای ۳۸ هزار کیلومتر راه فرعی از منابع استانی تامبن اعتبار خواهد شد.

 نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی هم ضریب برخورداری راه‌های روستایی در شهرستان‌های هشترود و چاراویماق را نسبت به کشوری و استانی خیلی پایین دانست وگفت: ضریب کشوری ۸۵ و استانی ۷۵ است ولی شهرستان هشترود ۶۶ و چاراویماق ۵۵ است. وی خواستار ادامه عملیات جاده هشترود دامناب را شد و گفت: این جاده به جاده مرگ مشهور است و نا ایمن بودن آن باعث بروز تصادف می‌شود.

شهسواری همچنین آسفالت راه روستایی آتش بیگ را که راه ارتباطی چندین روستاست را شد.

اروج علیزاده مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هم گفت: ۲۲ کیلومتر راه روستایی هشترود آسفالت ریزی و راه‌های روستایی درین سو و کریم آباد با اختصاص قیر بازسازی خواهند شد.

فرید قشلاقی فرماندار شهرستان هشترود هم فرسوده بودن ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین راهداری هشترود را معضل این اداره عنوان کرد و گفت: با توجه به برف گیر بودن برخی جاده‌ها علی الخصوص در منطقه سهند آباد باید ماشین آلات برف روبی مجهز در این محور مستقر شود.

وی گفت: شرلیط پراکندگی روستا‌ها و کوهستانی بودن برخی راه‌ها نیاز به تجهیز ماشین آلات سنگین و برف خور در منطقه است.

وی در ادامه خواستار اعتبار لازم و کافی برای اورهال نمودن ماشین آلات اداره راهداری را شد.

نظر شما