شناسهٔ خبر: 67294131 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی راهداری کشور خبرداد:

افزایش 34 درصدی آسفالت راه‌های روستایی کشور

صاحب‌خبر -
افزایش 34 درصدی آسفالت راه‌های روستایی کشور

خبرگزاری آریا-معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی راهداری کشور از افزایش 34 درصدی آسفالت راه‌های روستایی کشور در دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش خبرنگار آریا در آذربایجانشرقی؛مقبلی از افزایش 34 درصدی آسفالت راه‌های روستایی کشور در دولت سیزدهم خبر داد و افزود: از ابتدای دولت سیزدهم هفت‌هزار و 110 کیلومتر راه روستایی آسفالت و افزایش عملکرد 34 درصدی نسبت به دولت پیشین رقم خورده است.

مقبلی گفت: هم‌اکنون 2 هزار و 50 پروژه روستایی به طول هشت‌هزار و 995 کیلومتر در حال اجرا است که در هدف گذاری امسال ساخت، بهسازی و آسفالت سه‌هزار کیلومتر راه روستایی برنامه‌ریزی شده است.

وی گفت: برای امسال 117 هزار کیلومتر در حوزه راه روستایی ایمن سازی، خط کشی، نصب علایم، آسفالت و روکش و برای 38 هزار کیلومتر راه فرعی از منابع استانی تامین اعتبار خواهد شد.

 شهسواری نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی هم ضریب برخورداری راه‌های روستایی در شهرستان‌های هشترود و چاراویماق را نسبت به کشوری و استانی خیلی پایین دانست و گفت: ضریب کشوری 85 و استانی 75 است ولی شهرستان هشترود 66 و چاراویماق 55 است.

وی خواستار ادامه عملیات جاده هشترود-دامناب شد و گفت: این جاده به جاده مرگ مشهور است و ناایمن بودن آن باعث بروز تصادف می‌شود.

شهسواری آسفالت راه روستایی آتش بیگ را خواستار شد.

علیزاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان شرقی گفت: 22 کیلومتر راه روستایی هشترود آسفالت ریزی و راه‌های روستایی درین سو و کریم آباد با اختصاص قیر بازسازی خواهند شد.

 قشلاقی فرماندار شهرستان هشترود هم فرسوده بودن ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین راهداری هشترود را معضل این اداره عنوان کرد و گفت: با توجه به برف گیر بودن برخی جاده‌ها علی الخصوص در منطقه سهند آباد باید ماشین آلات برف روبی مجهز در این محور مستقر شوند.

وی گفت:با توجه به شرایط پراکندگی روستا‌ها و کوهستانی بودن برخی راه‌ها نیاز به تجهیز ماشین آلات سنگین و برف خور در منطقه است.

وی در ادامه خواستار اعتبار لازم و کافی برای اورهال نمودن ماشین آلات اداره راهداری شد.

نظر شما