شناسهٔ خبر: 67346627 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

مشاور فرمانده کل سپاه در شورای اداری خراسان رضوی تاکید کرد:

دولت سیزدهم به دوگانه "مذاکره و مقاومت" حکیمانه پایان داد

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: هر چه مشارکت مردم در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری بالاتر برود، قدرت داخلی کشور برای حل مشکلات و چانه‌زنی در تعاملات بین‌المللی افزایش خواهد یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی از مشهد، حجت الاسلام حسین طائب در نخستین نشست شورای اداری بسیج استان خراسان رضوی با محوریت جهاد تبیین در سال ۱۴۰۳ ، افزود: مشارکت پرشور مردم در انتخابات قدرت چانه زنی کشور در مناسبات خارجی را برای به نتیجه رساندن منافع کشور تقویت می‌کند.

وی ادامه داد: این در حالی است که زمانی اعتقاد بر این بود، اروپایی ها بیایند تا مشکل کشور را حل کنند ولی این نگاه در دولت سیزدهم بسیار تغییر کرد.

مشاور عالی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: با وجود اینکه کشور آماده برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در زمان فعلی نبود، اما بدنبال شهادت آیت الله رئیسی، مسئولان توانستند در یک زمان کم، شرایط برگزاری این مرحله از انتخابات را فراهم کنند.

حجت الاسلام طائب تصریح کرد: این موضوع توانمندی سیستم های اجرایی، امنیتی و نظارتی کشورمان را نشان می‌دهد که در فرصت کوتاه، توانستند زیرساخت های لازم را برای انتخابات فراهم کنند از همین رو  فراهم شدن تبلیغ مناسب نامزدها در رسانه ها برای بیان سلایق  و نظرات خود و تبیین مسیر خدمت رسانی، موجب افزایش مشارکت خواهد شد.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی برای انتخاب فرد اصلح شاخص هایی را مطرح کردند تا مردم بتوانند به فردی رای دهند که مسیر رییس جمهور شهید را پیش بگیرد.

مشاور عالی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به اینکه دموکرات ها و جمهوری خواهان آمریکایی روش های متفاوتی برای سیاست خود اعمال می کنند، گفت: در دوره ای تولید و صادرات نفت کشورمان افزایش یافت ولی آمریکا با هدف به میز مذاکره آوردن ایران، تحریم هایی را بر علیه ما وضع کردند و دولت گذشته نیز با نگاه تغییر گفتمان و حل مشکلات با کدخدا به گفت و گو نشست و این اقدام موجب کم شدن توان تولید قدرت کشور شد.

طائب با بیان اینکه در دولتهای قبل که نگاه برای حل مشکلات کشور به غرب دوخته شده بود و اعتقاد بر این بود که با مقاومت در برابر زیاده خواهی های آمریکا به نتیجه ای نمی‌رسیم و باید مذاکره کرد، گفت: دولت شهید رئیسی با دیپلماسی فعال نشان داد مذاکره در سایه مقاومت بازخورد بیشتری دارد و نتیجه ‌بهتری می‌دهد.

حجت الاسلام طائب افزود: در دولت سیزدهم و با راهبرد قدرت درون‌ساز و تعامل با همسایگان و قدرت های منطقه ای و جهانی، برنامه ریزی ها انجام شد و در ادامه سیاست خارجی نیز با توجه به ظرفیت های مختلف جهانی و فعال کردن ارتباط با سایر بلوک های قدرت صورت گرفت.

وی تصریح کرد: شهید بزرگوار رئیسی، تعامل را از غرب به کل جهان تغییر داد و از ظرفیت کشورهای همسایه برای توسعه اقتصادی کشور بهره برد.

وی با اشاره به راهبرد کشور در عرصه های مختلف بیان کرد: اسرائیل بعد از طوفان الاقصی دچار شکست شد و برآوردشان این بود که با حمله به کنسولگری، کشورمان با آمریکا درگیر خواهد شد و اسرائیل فشار داخلی خود را به خارج از سرزمین های اشغالی منتقل می‌کند؛ ولی راهبرد کشور انجام اقدام پشیمان کننده علیه این رژیم بود.

به گفته مشاور عالی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، زمانی که آنان متوجه تصمیم ایران شدند، سعی در رایزنی برای حل مشکل خود داشتند و حتی مسیر پدافندی در کشورهای مختلف برای جلوگیری از حمله کشورمان ایجاد کردند ولی با این حال باز هم شکست خوردند و این موضوع باعث افزایش امنیت ملی در کشور شد.

نظر شما