شناسهٔ خبر: 67097009 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

روایت اسیر آزادشده فلسطینی از آنچه جنایت هولناک صهیونیست‌ها

یکی از چهار اسیر صهیونیستی که در یورش وحشیانه روز شنبه به اردوگاه النصیرات آزاد شد، با اشاره به تلاش نیروهای حماس برای حفظ جان اسرا تایید کرد که ۲ اسیر در حمله جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی به خانه‌ای که در آن بازداشت بودند، کشته شدند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

به گزارش نامه‌نیوز، «نوعا ارگمانی» یکی از اسرای صهیونیست آزاد شده در حمله وحشیانه روز شنبه ارتش رژیم صهیونیستی به اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه که طی آن صدها غیرنظامی فلسطینی شهید و زخمی شدند، امروز یکشنبه در گفت‌وگو با روزنامه عبری زبان «یسرائیل هیوم» گفت: ارتش خانه‌ای را که در آن بودم، بمباران کرد که در نتیجه آن ۲ تن از اسرایی که در خانه بودند، کشته شدند.

او گفت: در دوره اسارت همراه با «یوسی شرعابی» و «ایتای فرسکی» بودم که هر ۲ در بمباران ارتش رژیم صهیونیستی به غزه کشته شدند.

نوعا درباره حمله ارتش رژیم صهیونیستی به خانه‌ای که در آن بازداشت بود، گفت: دیدم موشک به خانه اصابت کرد و مطمئن بودم که خواهم مرد اما زنده ماندم.

این اسیر آزاد شده اسرائیلی افزود: نیروهای جنبش حماس او را از خانه‌ای به خانه دیگر منتقل می‌کردند و گهگاه به او اجازه می‌دادند برای هواخوری از خانه خارج شود و او در طول این مدت پوشش زنان عرب را داشته است.

این اظهارات این اسیر صهیونیست با صحبت‌هایش در ویدیویی که گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش حماس ۱۵ ژانویه گذشته منتشر و در آن تاکید کرد که اسرای صهیونیست مجبور به گفتن این صحبت‌ها نمی‌شوند، مطابقت دارد.

او در آن ویدیو گفته بود: «من در ساختمانی بودم که توسط جنگنده ارتش ما هدف قرار گرفت، این جنگنده سه موشک شلیک کرد که ۲ موشک منفجر شدند اما موشک سوم منفجر نشد، من در این ساختمان همراه با تعدادی از نیروهای القسام و ۲ اسیر دیگر به نام‌های ایتای فرسکی و یوسی شرعابی بودم. بعد از آنکه موشک به ساختمان ما برخورد کرد، همه ما زیر آوارها دفن شدیم، سربازان القسام توانستند جان من و ایتای را نجات دهند اما موفق به نجات جان یوسی نشدند، چند روز بعد من و ایتای به جای دیگری منتقل شدیم اما در طول عملیات انتقال، ایتای در تیراندازی سربازان اسرائیلی زخمی و کشته شد.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد نوعا ارگمانی یکی از چهار اسیری که در عملیات شنبه در النصیرات در مرکز نوار غزه آزاد شده، گفته او اصلا در داخل تونل‌ها نگهداری نمی‌شد و در مدتی که در اسارت بود، چندین بار او را از خانه‌ای به خانه‌ای دیگر منتقل کرده‌اند.

منبع مذکور اشاره کرد که این اسیر اسرائیلی گفته بر اثر بمباران محل نگهداری‌اش در نوار غزه توسط جنگنده‌های اسرائیلی مجروح شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای در پلتفرم «ایکس» مدعی شد که در عملیات پیچیده و مشترک ارتش، پلیس و شین‌بت، چهار اسیر اسرائیلی از ۲ منطقه جداگانه در قلب اردوگاه النصیرات آزاد شدند.

به گزارش دفتر اطلاع رسانی دولت غزه، در یورش ارتش رژیم صهیونیستی که با آتش توپخانه و حملات شدید جنگنده‌ها به اردوگاه النصیرات انجام شد، ۲۱۰ غیرنظامی فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از ۴۰۰ تن دیگر زخمی شدند.

گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس نیز در این رابطه اعلام کرد که ارتش اسرائیل توانست با ارتکاب کشتارهایی وحشیانه تعدادی از اسرایش را آزاد کند اما همزمان تعدادی از نیروهایش در این عملیات کشته شدند.

در این راستا، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که برخی اسرای آزاد شده اسرائیلی در غزه نزد خانواده‌های فلسطینی نگهداری می‌شدند و افراد مسلحی از آن‌ها محافظت می‌کردند. این شبکه تاکید کرد که اسرا در ۲ خانه نگهداری می‌شدند و پس از جمع‌آوری اطلاعات، عملیات امروز ممکن شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، شبکه عبری زبان «کان» نیز به نقل از برخی منابع حاضر در مذاکرات تاکید کرد که در نهایت بیشتر اسرای اسرائیلی در غزه از طریق توافق با حماس آزاد خواهند شد.

این شبکه به نقل از مسؤولان اسرائیلی بیان کرد که در آینده اجرای عملیاتی مشابه عملیات امروز در النصیرات که به آزادی چهار اسیر منجر شد، کاری سخت و دشوار است.

در حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون، بیش از ۱۲۰ هزار فلسطینی شهید و زخمی شدند که بیشتر آنها را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند، علاوه بر این حدود ۱۰ هزار فلسطینی نیز مفقود شده و یا زیر آوارها مانده‌اند.

رژیم صهیونیستی با وجود اینکه شورای امنیت قطعنامه‌ای درباره لزوم توقف فوری این جنگ صادر کرد و نیز دیوان بین‌المللی دادگستری دستوراتی در خصوص توقف یورش به شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه و اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از نسل‌کشی و نیز تلاش برای بهبود شرایط انسانی در غزه صادر کرد، همچنان به حملات خود ادامه می‌دهد.

نظر شما