شناسهٔ خبر: 67078030 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

حمام‌خون صهیونیست‌ها در بازگرداندن ۴ اسیر

روزنامه جوان

۴ اسیر رژیم صهیونیستی در یک عملیات که گفته می‌شود ارتش رژیم صهیونیستی و شین‌بت آن را به طور مشترک انجام داده‌اند، بعد از ۲۴۶ روز جنگ به تل‌آویو بازگردانده شدند. اسرائیلی‌ها بعد از این عملیات، آن را چونان یک پیروزی، جشن گرفتند و پایکوبی کردند، ولی حماس گفته که آزادی ۴ اسیر، آن‌هم پس از ۸ ماه، گواه شکست است نه یک دستاورد. سخنگوی حماس نیز اعلام کرد که چندتن از اسرا نیز در این بمباران‌ها کشته شده‌اند. صهیونیست‌ها در این عملیات که در اردوگاه نصیرات انجام شده و امریکایی‌ها هم در آن مشارکت داشته‌اند، دست‌کم ۲۱۰ فلسطینی را به خاک و خون کشیدند و ۴۰۰ تن دیگر را مجروح کردند

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: چهار اسیر اسرائیلی در یک عملیات که گفته می‌شود ارتش رژیم صهیونیستی و شین‌بت آن را به طور مشترک انجام داده‌اند، بعد از ۲۴۶ روز جنگ به تل‌آویو بازگردانده شدند. اسرائیلی‌ها بعد از این عملیات، آن را به عنوان یک پیروزی، جشن گرفتند و پایکوبی کردند، ولی حماس گفته که آزادی چهار اسیر، آن‌هم پس از هشت ماه، گواه شکست است نه یک دستاورد. رژیم صهیونیستی در این عملیات که در اردوگاه نصیرات انجام شده و امریکایی‌ها هم در آن مشارکت داشته‌اند، دست‌کم ۲۱۰ فلسطینی را به خاک و خون کشیدند و ۴۰۰ تن دیگر را مجروح کردند.
سخنگوی گردان القسام گفته که اسرائیلی‌ها در این عملیات چند اسیر خودشان را هم کشته‌اند. 
به گزارش «جوان»، رژیم صهیونیستی بعد از هشت ماه، بالاخره توانست با مشارکت «صد‌ها سرباز» و به خاک و خون کشیدن بیش از ۲۱۰ فلسطینی و زخمی کردن دست‌کم ۴۰۰ تن دیگر، چهار اسیر خود را خلاص کند. در این عملیات که در اردوگاه النصیرات انجام شد، شماری از سربازان اسرائیلی هم زخمی و یک فرمانده ارشد یگان یمام ارتش کشته شد. ارتش اسرائیل گفته که این چهار نفر صبح شنبه در یک عملیات مشترک ارتش و سرویس شین‌بت در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه نجات یافته‌اند. برخی منابع اسرائیلی در ساعت اولیه انتشار این خبر، گزارش‌هایی درباره شهید شدن محمد ضیف، فرمانده عزالدین قسام نیز منتشر کردند ولی ساعتی بعد، سخنگوی ارتش رژیم صهیونستی اعلام کرد ضیف کشته نشده است. اسرائیلی‌ها برای توصیف عملیات دیروز از تعبیر «عملیات پیچیده» استفاده کرده‌اند که علاوه بر ارتش و شین‌بت، افسران واحد مبارزه با تروریسم نخبه پلیس نیز در آن حضور داشته‌اند. آکسیوس از قول مقام‌های امریکایی نقل کرده که امریکا هم در این عملیات مشارکت داشته است. منابع اسرائیلی می‌گویند که در این عملیات «صد‌ها سرباز» را به کار گرفته‌اند و دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش گفته برای این عملیات «هفته‌های زیادی» «اطلاعات باکیفیت و برنامه‌ریزی عملیاتی پیچیده» صرف شده است. اطلاعات منتشر شده درباره این عملیات نشان می‌دهد که گروهی از نظامیان ویژه رژیم صهیونیستی به طور مخفیانه وارد اردوگاه نصیرات شده و به دو ساختمان مجزایی که چهار اسیر به نام‌های نوعا ارگمانی، الموع مئیر، اندری کوزولوف و شلومی زیو در آنجا بوده‌اند، حمله می‌کنند که در مرحله اول، نیرو‌های مقاومت نیرو‌های عملیات‌کننده را شناسایی کرده و درگیری سنگینی بین آن‌ها رخ می‌دهد. بعد از شناسایی گروه ویژه عملیات‌کننده، ارتش اسرائیل با شدتی که منابع فلسطینی از تعبیر «دیوانه‌وار» برای آن استفاده کرده‌اند، اردوگاه را از زمین، هوا و دریا زیر آتش می‌گیرند که منجر به شهیدشدن دست‌کم ۲۱۰ فلسطینی و زخمی شدن بیش از ۴۰۰ تن دیگر شده است.
به گفته ابوعبیده، سخنگوی القسام شماری از اسرای اسرائیلی‌ها نیز در عملیات دیروز کشته شده‌اند.
 صحنه‌هایی تکان‌دهنده از به خاک و خون کشیده‌شدن فلسطینیان در النصیرات و وحشت غیرنظامیان از انفجار‌های پیاپی منتشر شده است. مجروحان و شهدای زیادی به بیمارستان شهدای الاقصی منتقل شده‌اند و تانیا حاج حسن، پزشک مراقبت‌های ویژه کودکان در سازمان پزشکان بدون مرز، بیمارستان الاقصی را به «حمام خون کامل» توصیف کرد و افزود که این بیمارستان «شبیه یک سلاخ‌خانه» به نظر می‌رسد. او به الجزیره گفته است: «تصاویر و ویدئو‌هایی که من دریافت کرده‌ام بیمارانی را نشان می‌دهد که همه جا در خونابه‌های جاری دراز کشیده‌اند... اندام‌های‌شان از هم پاشیده است.»


 سومین عملیات
دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفته که نیرو‌های ویژه در حالی که «زیر آتش بودند» چهارنفری را که او از تعبیر «گروگان» برای‌شان استفاده کرده، نجات داده‌اند. عملیات دیروز رژیم صهیونیستی که اسرائیلی‌ها با شادی از آن استقبال کرده‌اند، سومین عملیات از این دست، از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ است. در اولین عملیات سربازی به نام اوری مگیدیش در اواخر اکتبر رها شد. در دومین عملیات که در اوایل دسامبر ۲۰۲۳ انجام شد، ارتش رژیم صهیونیستی کوشید یک اسیر دیگر خود را نجات دهد که، اما او کشته شد. دو اسیر اسرائیلی دیگر به نام‌های فرناندو مارمان و لوییس هار نیز اواخر فوریه ۲۰۲۴ در رفح خلاص شدند. اسرائیلی‌ها، در توصیف عملیات ماه فوریه نیز از تعبیر «پیچیده» استفاده کردند ولی اطلاعات بعدی نشان داد که آن‌ها در اختیار گردان‌های قسام نبودند، بلکه در اختیار یک خانواده فلسطینی بوده‌اند و اساساً عملیات آزادی آن‌ها یک عملیات نظامی-اطلاعاتی نبوده است. رژیم صهیونیستی تاکنون اجساد ۱۹ اسیر خود را پیدا کرده، از جمله سه اسیر که اذعان می‌کند نیرو‌های ارتش به اشتباه آن‌ها را کشته‌اند، در حالی که حماس شمار اسرای اسرائیلی را که در حملات اسرائیلی‌ها کشته شده‌اند، بیش از این تعداد اعلام کرده است. بعد از عملیات روز شنبه، برآورد اسرائیلی‌ها این است که ۱۱۶ اسیر دیگر در غزه باقی مانده‌اند ولی حماس چند روز قبل گفته بود شمار اسرایی که اسرائیل اعلام می‌کند، مطابق با واقع نیست. 


 حماس: تغییری در شکست استراتژیک به وجود نمی‌آورد
نجات چهار اسیر اسرائیلی در شرایطی انجام شده که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه او در معرض انتقاد‌هایی بی‌سابقه قرار داشته است. ۵۶درصد از پاسخ‌دهندگان به نظرسنجی جدید شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گفته‌اند که کابینه باید با طرح کلی معامله تبادل اسرا موافقت کند، در حالی که فقط ۲۴ درصد گفتند که اسرائیل نباید موافق تبادل اسرا باشد و ۲۰درصد گفتند که نمی‌دانند. اسرائیلی‌ها کوشیدند عملیات دیروز را یک موفقیت جلوه دهند. نتانیاهو مدعی شده «این عملیاتی است که در تاریخ نوشته خواهد شد» و ارتش رژیم صهیونیستی صحنه‌هایی مستند از لحظه برخاستن بالگرد با عنوان «عملیات نجات در قلب نصیرات» منتشر کرده و صحنه‌هایی از شادی صهیونیست‌ها در خیابان‌های سرزمین‌های اشغالی نیز در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. همچنین بنی گانتس، عضو منتقد کابینه جنگ که قرار بود دیشب در کنفرانس مطبوعاتی استعفای خود را اعلام کند، آن را به تعویق انداخت. جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی ایالات متحده، عملیات دیروز رژیم صهیونیستی را «جسورانه» خواند و از آن استقبال کرد. با این حال، یک رهبر جنبش حماس در گفتگو با رویترز گفته که آزادی چهار اسیر اسرائیلی در غزه پس از هشت ماه جنگ، دستاورد نیست بلکه دلیلی بر شکست و ناتوانی دشمن است. حماس در بیانیه‌ای گفته آنچه ارتش اشغالگر در مورد آزادسازی چهار اسیر خود پس از بیش از هشت ماه جنگ علیه غزه اعلام کرده، تغییری در شکست استراتژیک این رژیم نخواهد داد. حماس گفته که مقاومت قهرمان فلسطین همچنان بیشترین تعداد اسرا را در اختیار دارد و قادر به گرفتن اسرای بیشتری هم هست. این جنبش گفته که مشارکت امریکا در «عملیات جنایتکارانه» که دیروز انجام شد، دست داشتن آن در جنایات جنگی علیه ملت فلسطین در نوار غزه و کذب ادعا‌های آن در مورد تلاش برای حفظ جان غیرنظامیان در غزه را ثابت کرد.

نظر شما