شناسهٔ خبر: 67077669 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

جنایت صهیونیست‌ها در النصیرات با شهادت ۲۱۰ نفر

شمار شهدای جنایت وحشیانه اشغالگران اسرائیلی در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه به ۲۱۰ شهید افزایش یافت.

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نيوز، دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد: شمار شهدای جنایت وحشیانه اشغالگران اسرائیلی در اردوگاه النصیرات در مرکز این باریکه تا این لحظه به ۲۱۰ نفر رسیده و شمار مجروحان نیز بیش از ۴۰۰ نفر است.

منابع رسانه‌ای فلسطینی امروز (شنبه) از شهادت و زخمی شدن صدها فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به اردوگاه «النصیرات» و مناطق دیگر در مرکز نوار غزه خبر دادند.

«نبیل ابوردینه» سخنگوی رسمی تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) گفت که سریال کشتارهای خونین روزمره علیه ملت فلسطین که آخرین مورد آن کشتار در اردوگاه النصیرات بود، در ادامه نسل‌کُشی ملت فلسطین صورت می‌گیرد.

وی افزود: دولت آمریکا مسوول کامل همه کشتارهایی است که رژیم صهیونیستی مرتکب آن می‌شود و ما خواهان توقف این جنگ هستیم. ادامه این جنگ اوضاع را به سمت مرحله خطرناک سوق می‌دهد که هرگز صلح و امنیتی برای هیچ کس محقق نخواهد کرد.

دانلود

سخنگوی رسمی تشکیلات خودگردان همچنین خواستار مداخله فوری شورای امنیت و جامعه جهانی برای توقف این جنایت‌ها و ملزم کردن رژیم صهیونیستی به توقف فوری همه این جنایت‌ها و نقض قوانین بین‌المللی شد.

ابوعبیده: چند اسیر صهیونیست در النصیرات کشته شدند

«ابوعبیده» سخنگوی نظامی گردان‌های شهید «عزالدین القسام» شاخه نظامی جنبش حماس در پیامی در این باره با اشاره به شهادت و زخمی شدن صدها فلسطینی بی‌گناه در اردوگاه النصیرات اعلام کرد: آنچه دشمن صهیونیستی در منطقه النصیرات انجام داد جنایت جنگی پیچیده‌ای است و اولین کسانی که از آن آسیب می‌بینند، اسرای صهیونیست هستند.

دانلود

وی گفت: دشمن با انجام کشتارهای هولناک توانست تعدادی از اسیران خود را آزاد کند، اما در عین حال تعدادی از آنها را در جریان این عملیات به قتل رساند.

ابوعبیده ادامه داد: این عملیات خطر بزرگی برای اسیران دشمن به همراه خواهد داشت و تأثیرات مخربی بر شرایط و زندگی آنها می‌گذارد.

این اظهارات پس از آن بیان شد که ارتش رژیم صهیونیستی ظهر امروز اعلام کرد که در عملیات خود در مرکز اردوگاه النصیرات در نوار غزه توانسته است چهار اسیر صهیونیست را آزاد کند و آنها در وضعیت خوبی هستند.

دانلود

حماس: جنایت «النصیرات» همدستی آمریکا و اسرائیل را آشکار کرد/ اسرای زیادی در اختیار داریم

در بیانیه جنبش حماس در این باره آمده است: ارتش تروریستی دشمن در اردوگاه آوارگان النصیرات به قتل عام هولناکی علیه غیرنظامیان دست زد و جنایت به دیگر مناطق مرکز نوار غزه نیز گسترش یافت.

حماس اعلام کرد: مشارکت آمریکا در عملیات جنایتکارانه بار دیگر نقش همدستی و مشارکت کامل دولت آمریکا در جنایات جنگی در نوار غزه را ثابت کرد.

این جنبش اضافه کرد: ما از ملت‌های عربی و اسلامی و آزادگان جهان می‌خواهیم فشار بیشتری وارد و کمپین محکومیت تجاوز و نسل‌کشی در غزه را تشدید کنند.

رژیم صهیونیستی امروز در ادامه جنایت‌های خود قتل عام هولناکی را در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه انجام داد.

دفتر اطلاع رسانی دولتی نوار غزه در این باره اعلام کرد شمار شهدای جنایت وحشیانه اشغالگران در این اردوگاه تا این لحظه به ۲۱۰ نفر رسیده و شمار مجروحان نیز بیش از ۴۰۰ نفر است.

جنبش حماس در بخش دیگری از بیانیه خود درباره ادعای ارتش رژیم صهیونیستی مبنی بر آزاد کردن چهار اسیر خود در نوار غزه اعلام کرد: آنچه ارتش دشمن درباره آزادی تعدادی از اسرا پس از بیش از هشت ماه اعلام کرد، شکست راهبردی آن در غزه را تغییر نخواهد داد.

حماس در این باره تاکید کرد که مقاومت همچنان بیشترین تعداد اسیران را در اختیار دارد و می‌تواند بر تعداد آنها بیافزاید، همان طور که در عملیات اخیر در اردوگاه «جبالیا» شماری از صهیونیست ها اسیر شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی ظهر امروز مدعی شد که در عملیات خود در مرکز اردوگاه النصیرات در نوار غزه توانسته است چهار اسیر صهیونیست را آزاد کند و آنها در وضعیت خوبی هستند.

مصر، جنایت رژیم اسرائیل در اردوگاه «النصیرات» را به شدت محکوم کرد

وزارت امور خارجه این کشور، رژیم اسرائیل را از نظر قانونی و اخلاقی در زمینه ارتکاب این تجاوز مسئول دانست و خواستار پایبندی این رژیم به تعهداتش به عنوان یک نیروی اشغالگر شد.

وزارت خارجه مصر، خواستار توقف حمله بی محابا به غیرنظامیان فلسطینی از جمله در پناهگاه های آوارگان و پایان دادن به تخریب تأسیسات زیربنایی در نوار غزه شد.

مصر همچنین از کشورهای تأثیرگذار و شورای امنیت سازمان ملل خواست برای توقف تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه اقدام کنند و نیز خواستار اقدام مسئولانه برای پایان دادن به بحران انسانی کنونی شد که تا به امروز منجر به شهادت بیش از ۳۶ هزار فلسطینی شده است.

وزارت خارجه مصر، در پایان بر ضرورت دستیابی به آتش بس کامل در نوار غزه، ارسال کمک های بشردوستانه به صورت کامل و بدون وجود موانع از طریق کلیه گذرگاه های زمینی این منطقه شد.

بورل: حمام خون در غزه باید بی‌درنگ پایان یابد

بورل با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: گزارش‌ها از غزه درباره کشتار غیرنظامیان وحشتناک است و ما این عملیات را به شدت محکوم می‌کنیم.

وی ادعا کرد که طرح ۳ مرحله‌ای رئیس جمهور آمریکا، راهی برای برقراری آتش‌بس پایدار و پایان دادن به کشتار مردم فلسطین است.

 

نظر شما