شناسهٔ خبر: 67284795 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رهبر انصارالله: آمریکا در رویارویی با یمن در بن‌بست واقعی قرار دارد

منصوره حسنی

رهبر انصارالله یمن گفت آمریکا اذعان می‌کند نیروی دریایی آن با شدیدترین درگیری از زمان جنگ جهانی دوم دست و پنجه نرم می‌کند و اعتراف رهبران این کشور به پیشرفت توانمندی‌های یمن بیانگر شکست مفتضحانه و قرار گرفتن آن‌ها در بن‌بست واقعی است. 

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، «سید عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن امروز (پنجشنبه) گفت دشمن اسرائیلی تجاوز ددمنشانه و جنایتکارانه خود علیه ملت فلسطین را ادامه می‌دهد.

الحوثی تصریح کرد، زندانیان و ربوده‌شدگان در زندان‌های دشمن دچار گرسنگی هستند و به زور مواد ناشناخته‌ای به آن‌ها تزریق می‌شود که به آن‌ها آسیب می‌رساند.

وی ادامه داد: یکی از مظاهر تمسخر اسلام این است که نظامیان اشغالگر جشن کباب پزی و رقص در مسجد رفح برپا می‌کنند.

رهبر انصارالله اظهار داشت، نیروهای مقاومت در غزه خسارت‌های سنگینی را به دشمن صهیونیستی وارد می‌کنند و مقاومت بزرگ ملت فلسطین در نوار غزه تاثیر بسیاری بر روحیه اشغالگران دارد.

الحوثی اظهار داشت، عملیات ویژه در رفح ادامه دارد و خسارت‌های دشمن در حال افزایش بوده و این امر برای دشمن تاثیرگذار و نگران کننده است.

وی در همین راستا ادامه داد: افزایش خسارت‌های دشمن در این روزها در مقایسه با ماه‌های گذشته بیانگر عملکرد بالای رزمندگان است. رزمندگان در غزه به‌رغم محاصره و تخریب گسترده و فراگیر ثابت قدم هستند.

رهبر انصارالله: آمریکا در رویارویی با یمن در بن‌بست واقعی قرار دارد سخنرانی رهبر جنبش انصارالله یمن

فشارهای سیاسی بر رویکرد حزب‌الله تاثیر نمی‌گذارد

سید الحوثی همچنین گفت فشارهای سیاسی نمی‌تواند بر رویکرد حزب‌الله تاثیر بگذارد و تشدید تنش حزب‌الله در جبهه پشتیبانی لبنان قوی است. چشم پوشی رژیم اشغالگر از تشدید تنش حزب الله برای آن دردناک و تاثیرگذار است و اگر به سمت جنگ فراگیری برود از عواقب آن نگران است.

رهبر انصارالله یمن عنوان داشت، ویدئوهای منتشر شده حزب‌الله که شامل پایش دقیقی از مناطق گسترده در شمال فلسطین اشغالی می‌شود، دشمن را نگران کرده است. آنچه در ویدیوهای پیمایش مجتمع‌های صنعتی و پایگاه‌های نظامی حیاتی نشان داده می‌شود، بانک اهداف حزب‌الله به شمار می‌رود.

رهبر انصارالله: آمریکا در مقابل یمن در بن‌بست واقعی قرار گرفته است سخنرانی رهبر جنبش انصارالله یمن

برای سومین بار به آیزنهاور حمله کردیم

الحوثی با اشاره به اینکه متجاوزان آمریکایی و انگلیسی طی چند روز گذشته ۲۴ حمله علیه یمن صورت دادند که فاقد هرگونه تاثیری بود، تاکید کرد: آمریکا در رویارویی با آنچه که یمن در پشتیبانی از غزه انجام می‌دهد، در بن‌بست واقعی و شکست مفتضحانه‌ای قرار دارد که این بن‌بست به دلیل تاثیر آن بر اوضاع کلی و در سطح شهرک‌های یهودی نشین شمال اراضی اشغالی است.

رهبر انصارالله یمن خاطرنشان کرد: توسعه سلاح‌های رزمی در یمن اقدامی مستمر است.

وی درباره تازه‌ترین تحولات پیرامون کشتی«توتور» بعد از عملیات ویژه نیروی دریایی یمن گفت کارکنان نیروی دریایی توانستند بالای کشتی بروند و آن را بمب‌گذاری و پس از اصابت به یک قایق جنگی منفجر کنند. کشتی دومی نیز وجود دارد در خلیج عدن در شرف غرق شدن است.

الحوثی در همین زمینه توضیح داد: تاثیر عملیات دریایی تا حدی برای آمریکا و انگلیس گسترده بوده که به طور واضحی در ممانعت از این عملیات ناتوان مانده و در محافل دشمنان به آن اعتراف کرده‌اند. تاثیر عملیات دریایی بر اوضاع اقتصادی به سطحی افزایش یافته که صادر کنندگان پوشاک و لوازم الکترونیکی به آمریکا از حمل و نقل هوایی گران قیمت استفاده می‌کنند.

وی افزود: آمریکا اذعان می‌کند که نیروی دریایی آن با شدیدترین درگیری از زمان جنگ جهانی دوم دست و پنجه نرم می‌کند و اعتراف رهبران این کشور به پیشرفت توانمندی‌های یمن بیانگر شکست مفتضحانه و قرار گرفتن آن‌ها در بن‌بست واقعی است. 

وی عنوان داشت، ارتش یمن طی چند روز گذشته ۱۰ عملیات را با ۲۶ فروند موشک بالستیک و بالدار و پهپاد و غیره انجام داده و هشت کشتی را هدف قرار داده است که از مهم‌ترین عملیات‌های اخیر آن حمله موشکی به ناو هواپیمابر «آیزنهاور» آمریکا برای سومین بار در شمال دریای سرخ بود.

الحوثی تصریح کرد: تعداد کشتی های هدف قرار داده شده که مرتبط با اشغالگر اسرائیلی- آمریکایی و انگلیسی است به ۱۵۳ کشتی می‌رسد.

وی همچنین گفت ملت یمن به تداوم عملیات پشتیبانی خود از غزه حتی در روز عید مبارک قربان اهتمام ویژه داشت.

رهبر انصارالله یمن نقش عراق به عنوان جبهه پشتیبانی غزه را ستود و گفت جبهه پشتیبانی عراق از بمباران اهداف حساس از جمله بندر حیفا خبر داده است.

رهبر انصارالله: آمریکا در رویارویی با یمن در بن‌بست واقعی قرار دارد سخنرانی رهبر جنبش انصارالله یمن

نظام سعودی سزاوار خدمت حج نیست

الحوثی درباره حج بیت الله الحرام اظهار داشت: نظام سعودی از حجاج بیت الله الحرام با اموال هنگفت تحت عنوان ارائه خدمات باجگیری می‌کند و سپس با سهل انگاری عامدانه موجب قربانی‌شدن صدها تن شده است. 

او با ملت مصر و اندونزی و همه ملت‌هایی که حجاج آن‌ها در موسم حج به دلیل سهل انگاری و کوتاهی نظام سعودی قربانی شدند ابراز همدردی کرد و افزود: نظام سعودی سزاوار خدمت حج نیست.

رهبر انصرالله یمن گفت: حج و عمره دارای نقشی عظیم و بیت الله الحرام دارای نقش اساسی است و نظام سعودی شایستگی نظارت بر آن را ندارد. عربستان از نظر سیاسی مطیع اراده آمریکا، دوستی با دشمن اسرائیلی و همپیمانی با دشمنان مسلمانان است.

انتهای پیام

نظر شما