شناسهٔ خبر: 67286126 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

عبدالملک الحوثی:

برای سومین بار ناو آیزنهاور را هدف قرار دادیم

رهبر انصارالله یمن در سخنان هفتگی خود، گفت که نیرو‌های مسلح یمن به ارتقای سلاح‌های خود ادامه خواهد داد و فشار‌های آمریکا تأثیری در موضع یمن در قبال فلسطین ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «سید عبدالملک الحوثی»، رهبر انصارالله یمن امروز (پنج شنبه) در سخنرانی هفتگی خود به تمجید از مقاومت و ایستادگی مردم و رزمندگان فلسطینی در غزه پرداخت و گفت که دشمن نیز در مقابل به سیاست محاصره و ممانعت از ورود مواد غذایی به غزه روی آورده است.

 الحوثی گفت که سیاست گرسنگی دادن عامدانه به مردم غزه، جلوه‌ای از نسل‌کشی اهالی غزه است. او افزود: «در مقابل رزمندگان مقاومت ضربات و خسارات سنگینی به دشمن وارد کرده‌اند، ایستادگی بزرگ مردم فلسطین، تأثیر عمیقی در کاهش روحیات رژیم اشغالگر داشته است».

رهبر انصارالله یمن با اشاره به عملیات مقاومت در رفح که منجر به کشته شدن ۸ نظامی اسرائیلی شد، این عملیات را موجب نگرانی شدید این رژیم دانست گفت که افزایش تلفات اشغالگران در مقایسه با ماه گذشته نشان از عملکرد ممتاز مجاهدین غزه دارد.

سید عبدالملک الحوثی همچنین به جبهه نبرد حزب‌الله لبنان اشاره کرد و گفت که حزب‌الله در جبهه پشتیبانی لبنان با قدرت وارد شده است و فشار‌های سیاسی تأثیری در موضع حزب‌الله ندارد.

الحوثی در این باره به عملیات شناسایی بی سابقه حزب‌الله لبنان با استفاده از پهپاد «هدهد» اشاره کرد و گفت که این عملیات که به طور دقیق مناطق وسیعی از شمال فلسطین اشغالی را مورد رصد قرار داد، موجب نگرانی و هراس عمیق دشمن شده است. به گفته او، مناطقی که مورد رصد حزب‌الله از جمله مجتمع‌های نظامی و پایگاه‌ها و کارگاه‌های ساخت سلاح، قرار گرفته است، جزو بانک اهداف حزب‌الله خواهد بود. الحوثی همچنین گفت که آمریکایی‌ها سعی می‌کنند از مخمصه دشمن اسرائیلی در جبهه لبنان بکاهند و فشار‌ها نمی‌تواند موقعیت حزب‌الله را تضعیف کند.

رهبر انصارالله یمن همچنین به عملیات‌های مقاومت عراق پرداخت و گفت که جبهه عراق نیز به حملات ادامه داده و از هدف قرار دادن اهداف حساس از جمله بندر حیفا خبر داد.

رهبر انقلاب یمن در باره حملات متجاوزانه ائتلاف آمریکایی-انگلیسی به یمن نیز گفت که این ائتلاف در یک هفته گذشته ۲۴ مرتبه اقدام به حمله هوایی کرده است که «هیچ تأثیری در موضع یمن ندارد».

الحوثی تأکید کرد: «آمریکا در یک تنگنای واقعی قرار گرفته و در مقابله با جبهه یمن برای پشتیبانی از غزه با شکست مواجه شده است». رهبر انصارالله یمن افزود: «توسعه سلاح‌های تهاجمی در یمن یک اقدام مستمر و ادامه‌دار است».

با در خصوص عملیات‌های مقاومت یمن نیز گفت: «طی این هفته ۱۰ عملیات با شلیک ۲۶ موشک بالستیک، کروز، پهپاد و قایق انتحاری انجام شد که به هدف‌گیری ۸ کشتی منجر شد. مهم‌ترین عملیات این هفته هدف‌گیری ناو هواپیمابر آیزنهاور برای سومین بار در دریای سرخ با شلیک چند موشک بود». الحوثی با اشاره به هدف قرار دادن کشتی یونانی «تیوتر» گفت: «یکی از قابل توجه‌ترین تحولات غرق شدن کشتی TUTOR پس از یک عملیات دریایی است؛ پرسنل نیروی دریایی پس از هدف گرفتن این کشتی با یک قایق انتحاری توانستند سوار کشتی شوند و با نصب مواد منفجره آن را منفجر کنند».

به گفته الحوثی یک کشتی دیگر نیز در خلیج عدن مورد حمله قرار گرفته که در حال غرق شدن است. رهبر انصارالله یمن همچنین به بیداری جهانی و اعتراضات دانشجویان در کشور‌های جهان علیه رژیم اشغالگر اشاره کرد و گفت: «فعالیت دانشجویان در غرب ادامه دارد و از سوی دیگر موضعی از سوی دنیای اسلام نمی‌بینیم»

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما