شناسهٔ خبر: 67284757 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

ضربه سنگین طوفان‌الاقصی به اسرائیل/حق بازگشت فلسطینی‌ها تضمین شد؟

اقتصادنیوز: جنبش حماس با تاکید بر حق بازگشت همه فلسطینی‌های آواره اعلام کرد که عملیات طوفان الاقصی بار دیگر مسأله آوارگان را احیا کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) با صدور بیانیه‌ای به مناسبت «روز جهانی آوارگان: اعلام کرد که عملیات طوفان الاقصی مسئله آوارگان فلسطینی را احیا کرده و آن را به کانون توجهات جهانی برگرداند. این عملیات همچنین همه تلاش‌های رژیم اشغالگر و حامیان آن برای حذف مسئله آوارگان را ناکام گذاشت و فلسطینی‌ها را به رسیدن به آزادی و تحقق حق بازگشت آنها نزدیک‌تر کرد.

حماس تاکید کرد: حق همه فلسطینی‌هایی که به شکل ناعادلانه و جنایتکارانه توسط دشمن صهیونیستی از خانه‌های خود آواره شده‌اند، برای بازگشت به سرزمینشان، حقی مقدس است. این حق میراث نسل‌های مختلف فلسطین بوده و ما هرگز بر سر آن معامله نمی‌کنیم و از آن نمی‌گذریم.

این جنبش تصریح کرد: هر طرحی که منجر به نابودی این حق ملی و مشروع فلسطینی‌ها شود، مردود است. حق بازگشت فلسطینی‌ها در همه منشورها و قوانین بین‌المللی تضمین شده و مردم فلسطین در داخل و خارج به مقاومت خود تا زمان رسیدن به حقوقشان به شکل کامل، ادامه خواهند داد.

حماس ضمن محکوم کردن توطئه‌های رژیم اشغالگر تحت حمایت دولت آمریکا برای حذف و لغو نقش آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی «آنروا» تاکید کرد: این آژانس مسئولیتی مستقیم در خدمت رسانی به همه آوارگان فلسطینی به طور مستمر به ویژه در نوار غزه، در سایه جنگ نسل کشی و وحشیانه رژیم اشغالگر علیه غیرنظامیان محاصره شده و آوارگان در این منطقه دارد.

این جنبش با تمجید و ستایش نقش فعال همه آوارگان فلسطینی در انسجام وحدت ملی و حمایت از مقاومت، از همه فلسطینی‌ها و آوارگان در داخل و خارج خواست تا وحدت و انسجام ملی خود را افزایش دهند، مقابل توطئه‌های رژیم اشغالگر بایستند و اردوگاه‌های خود را به عنوان نماد مقاومت، پایبندی به حقوق و اصول ملی فلسطین و وحدت ملی، تا زمانی که فلسطین به شکل کامل از شر اشغالگران آزاد شود و همه آوارگان به سرزمین خود برگردند، حفظ کنند.

حماس در ادامه از سازمان ملل، جامعه بین‌المللی، کشورهای میزبان آوارگان فلسطینی و موسسات حقوق بشری خواست تا مسئولیت‌های خود را برای حمایت از حقوق آوارگان فلسطینی بر عهده بگیرند.

این بیانیه تاکید کرد: روز جهانی آوارگان و پناهجویان در حالی فرارسیده است که اشغالگران صهیونیست همچنان به ارتکاب فجیع‌ترین جنایات و کشتار وحشیانه خود علیه عموم مردم فلسطین به ویژه آوارگان فلسطینی از نوار غزه، کرانه باختری و قدس اشغالی ادامه می‌دهند. آنها این اقدامات اسفناک را در قالب جنگ نازی‌ها و تهاجمی فاشیستی انجام می‌دهند که از بیش از ۸ ماه گذشته همچنان ادامه دارد و تمام مولفه‌های اساسی زندگی انسانی آوارگان فلسطینی را نابود کرده‌اند. اشغالگران در این جنگ تمام اَشکال کشتار انتقامجویانه، بمباران‌های کور، گرسنگی، تشنگی و نسل کشی را علیه ملت فلسطین انجام داده‌اند.

بر اساس این بیانیه بزرگداشت روز جهانی آوارگان و پناهجویان از سوی سازمان ملل متحد و کشورهای جهان در حالی انجام می‌شود که جنگ نسل کشی علیه ملت فلسطین در نوار غزه ادامه داشته و اوضاع آوارگان و پناهجویان این منطقه را به ویژه از ۷ اکتبر سال گذشته به شدت رو به وخامت نهاده است. چنین شرایطی آنها را در برابر مسئولیت انسانی، حقوقی و اخلاقی برای جلوگیری از تجاوز و جنایتکاری مداوم صهیونیست‌ها علیه آوارگان فلسطینی قرار می‌دهد که در اردوگاه‌های نوار غزه، کرانه باختری و قدس به سر می‌برند و مصیبت هر روزه آنان با اقدامات مجرمانه و رو به افزایش صهیونیست‌ها عمیق‌تر می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما