شناسهٔ خبر: 67282275 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

حماس: طوفان الاقصی مسئله آوارگان فلسطینی را احیا کرد

حماس با تاکید بر اینکه طوفان الاقصی مسئله آوارگان فلسطینی را به کانون توجهات جهانی برگرداند، از جامعه بین‌المللی و همه کشورها و نهادهای مربوطه خواست تا مسئولیت خود را در قبال این آوارگان و تحقق حق بازگشت‌ آنها به فلسطین بر عهده بگیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، جنبش حماس فلسطین با صدور بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی آوارگان اعلام کرد که نبرد طوفان الاقصی با تمام قدرت، قاطعیت و شجاعت، مسئله آوارگان فلسطینی را به عنوان یک مسئله عادلانه و مشروع به کانون توجهات جهانی برگرداند و همه تلاش‌های رژیم صهیونیستی و حامیان آن برای حذف مسئله آوارگان را ناکام گذاشت.

در بیانیه حماس به این منظور آمده است: حق همه فلسطینی‌ها برای بازگشت به خانه‌های خود که به شکل ناعادلانه و متجاوزانه توسط دشمن صهیونیستی آواره شده‌اند، حقی مقدس است که میراث نسل‌های مختلف فلسطین می‌باشد و فلسطینی‌ها هرگز درباره این حق معامله نمی‌کنند و و از آن نمی‌گذرند.

حماس با تاکید بر رد قاطع همه طرح‌هایی که منجر به نابودی این حق ملی و مشروع فلسطینی‌ها می‌شود، تاکید کرد: حق بازگشت فلسطینی‌ها در همه منشورها و قوانین بین‌المللی تضمین شده و ملت فلسطین در همه عرصه‌های ملی و خارج از آن، به مقاومت جامع خود تا احقاق کامل حقوقشان ادامه خواهند داد.

این جنبش در ادامه، تلاش‌های رژیم صهیونیستی تحت حمایت دولت آمریکا در جهت حذف و لغو نقش آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) را محکوم و اعلام کرد: این آژانس مسئولیت مستقیم و ضروری در ارائه خدمات به همه آوارگان فلسطینی به شکل مستمر، به ویژه در نوار غزه در سایه جنگ نسل کشی رژیم اشغالگر علیه غیرنظامیان محاصره شده و آوارگان دارد.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما نقش فعال همه آوارگان فلسطینی در انسجام وحدت ملی و حمایت از مقاومت را می‌ستاییم و از خداوند برای شهدای آنها طلب رحمت و برای مجروحان شفای عاجل خواستاریم. ما برای همه فداکاری‌های آوارگان در مسیر آزادسازی سرزمین، مقدسات و تحقق حق بازگشت ارزش قائلیم و آن را ستایش می‌کنیم.

جنبش حماس با تاکید بر اینکه نبرد طوفان الاقصی، ملت فلسطین را به آزادی و بازگشت به سرزمین خود نزدیک‌تر کرد، از همه مردم فلسطین و آوارگان در داخل و خارج خواست تا اتحاد و انسجام ملی خود را تقویت کنند، در کنار یکدیگر مقابل پروژه‌های توطئه‌گرانه اشغالگران بایستند و اردوگاه‌های خود را به عنوان نماد مقاومت ، وحدت و پایبندی به حقوق و اصول ملی فلسطین تا زمان آزادی کامل و بازگشت به این سرزمین حفظ کنند.

حماس همچنین از سازمان ملل متحد، جامعه بین‌المللی، همه کشورهای میزبان آوارگان فلسطینی و نهادهای حقوق بشری خواست تا مسئولیت‌های خود را در حمایت از حقوق آوارگان فلسطینی بر عهده بگیرند و امکانات لازم برای برخورداری این آوارگان از یک زندگی شرافتمندانه را فراهم سازند.

20 ژوئن ، روز جهانی آوارگان و پناهندگان نامگذاری شده است؛ روزی که سازمان ملل متحد آن را در تکریم میلیون‌ها انسانی که به سبب جنگ و آزار و اذیت از خانه و کاشانه خود آواره شده‌اند، نام نهاده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما