شناسهٔ خبر: 66937397 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اهداف حمله سادیستیک ارتش اسرائیل به چادرهای آوارگان رفح

رژیم صهیونیستی پس از شکست در عرصه حقوقی و احکام صادره در دادگاه لاهه علیه این رژیم و شکست سیاسی در نتیجه به رسمیت شناخته شدن فلسطین توسط کشورهای مهم اروپایی و عملیات موفق مقاومت در جبالیا وادار شد با حمله ای جنون آمیز به این شکست ها پاسخ دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رژیم صهیونیستی در روزهای گذشته با ریختن چندین بمب یک تنی بر روی چادرهای آوارگان در جنوب رفح جهان را در بهت و شوک فروبرد. این جنایت در ابتدا توسط ارتش اسرائیل تکذیب شد، ولی امروز بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی آنرا «اشتباه تراژدیک» نامید.

با این حال کسی باور نمی کند که اسرائیل این حمله را اشتباهی انجام داده باشد و در واقع می توان دلایلی مهم برای این حمله برشمرد تا محاسبات صهیونیست ها را دریافت. بنظر می رسد صهیونیست ها برای تغییر در بن بست سیاسی و بین المللی که در آن گرفتار شده اند، دست به این حمله جنون آمیز زده اند. 

در وهله اول، بمباران اردوگاه آوارگان پاسخی به دادگاه های بین المللی و نهادهای حقوق بشری بود تا به آنها نشان دهد ارزشی برای این احکام قائل نیست. صهیونیست ها در هفته گذشته با دو تحول بین المللی مهم مواجه شدند، اولا دیوان دادگستری لاهه طی حکمی خواستار توقف جنگ شد و از سوی دیگر دادگاه بین المللی کیفری نیز با صدور دادخواستی در جهت محاکمه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و یوآو گالانت، وزیر جنگ این رژیم گام برداشت. این احکام به این دلیل دارای اهمیت می باشد که اقتصاد رژیم صهیونستی به طور گسترده ای وابسته به مبادلات تجاری و علمی با کشورهای اروپایی است و این امر ضربه ای مهلک برای اقتصاد این رژیم خواهد بود. 

در وهله دوم، علاوه بر شکست حقوقی در عرصه سیاست بین الملل هم کشورهای اسپانیا، ایرلند و نروژ با به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان دولتی مستقل شکستی مهم برای رژیم رقم زدند. این درحالی بود که رژیم همواره تلاش داشت تا مانع از تحقق این هدف شود و حتی با کمک لابی رسانه ای مانع از استفاده از نام فلسطین در مجامع مختلف می شد. رژیم صهیونیستی با حمله به اردوگاه آواره ها این پیام را به جامعه جهانی مخابره کرد که با وجود فشارهای حقوقی و سیاسی بین المللی، دستورکارهایش در خصوص غزه را اجرا خواهد کرد.

در وهله سوم، می توان بمباران چادرهای رفح را انتقام رژیم صهیونیستی به حمله سه روز قبل رزمندگان مقاومت فلسطین که منجر به اسارت 14 نظامی اسرائیلی شد، ارزیابی کرد؛ چراکه این حمله ضربه ای سهمگین به اعتبار ارتش و کابینه رژیم صهیونیستی نزد افکار عمومی ساکن در سرزمین های اشغالی بود. کابینه نتانیاهو و ارتش این رژیم تا پیش از این سیلی مقاومت فلسطین، مدعی بودند که مناطق شمالی غزه پاکسازی شده و توانسته اند 80 درصد حماس را نابود نمایند، ولی کمین گردان های عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس 14 اسیر دیگر به فهرست اسرای نظامی ارتش صهیونیستی اضافه کرد.

در واقع ارتش رژیم صهیونیستی در سایه این حمله سادیستیک به چادرهای آوارگان فلسطینی در رفح تلاش کرد تا افکار عمومی داخلی رژیم را که دارای گرایش های افراطی است، به سوی خود جلب نماید و اثرات روانی اسارت 14 کماندوی ارتش خود در جبالیا را کمرنگ نماید.

انتهای پیام/

نظر شما