شناسهٔ خبر: 67284905 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هشدار مسکو به بروکسل درباره محدودیت تردد دیپلمات‌های روس در خاک اروپا

تهران- ایرنا- معاون وزیر امور خارجه روسیه هشدار داد که اگر محدودیت هایی برای تردد دیپلمات های روسی در خاک کشورهای اتحادیه اروپا اعمال شود، مسکو پاسخ خواهد داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، «یوگنی ایوانف» امروز (پنجشنبه) به خبرگزاری تاس گفت: صبر می کنیم تا ببینیم چه اتفاقی می افتد. در این زمینه واکنش نشان خواهیم داد و البته مراقب روند تحولات نیز خواهیم بود.

به گفته این دیپلمات، مسکو در مقطعی و پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، محدودیت‌های سفارت آمریکا را لغو کرد.

به گفته وی، «آنها (کارمندان دیپلماتیک سفارت آمریکا) می‌توانستند آزادانه در سراسر فدراسیون روسیه تردد کنند. »

ایوانوف خاطرنشان کرد: در عین حال، حتی در دهه ۱۹۹۰ که به نظر می رسید روابط بین فدراسیون روسیه و آمریکا رو به بهبود است، طرف آمریکایی با وجود مذاکرات متعدد محدودیت های دیپلمات های ما را لغو نکرد.

دولت بلژیک که ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را برعهده دارد، امروز از توافق سفرای ۲۷ عضو اتحادیه برای وضع چهاردهمین بسته تحریمی علیه روسیه خبر داد.

در حساب کاربری موسوم به ریاست دوره‌ای بلژیک در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) آمده است: سفرای اتحادیه اروپا در واکنش به تجاوز روسیه علیه اوکراین بر سر چهاردهمین بسته تحریمی قدرتمند و اساسی علیه مسکو توافق کردند.

در این پیام ادعا شده که تحریم‌های جدید شامل اقدامات هدفمند جدیدی است که تاثیر تحریم‌های موجود علیه روسیه را به حداکثر می‌رساند.

نظر شما