شناسهٔ خبر: 67285002 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

مسکو: هرگونه محدودیت علیه دیپلمات‌های روس در اروپا را پاسخ می‌دهیم

فارس

معاون وزیر خارجه روسیه به کشورهای اتحادیه اروپا هشدار داده در صورت اعمال محدودیت علیه دیپلمات‌های روس، با واکنش متقابل مسکو مواجه خواهند شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، در پی انتشار اخباری مبنی بر موافقت کشورهای عضو اتحادیه اروپا با چهاردهمین بسته تحریم‌ها علیه روسیه، معاون وزیر خارجه روسیه یوگنی ایوانف به خبرگزاری روسی «تاس» گفت که اگر محدودیت‌هایی برای رفت و آمد دیپلمات‌های روس در قلمرو کشورهای عضو اتحادیه اروپا ایجاد شود، مسکو پاسخ خواهد داد.

وی تصریح کرد: «منتظر می‌مانیم و می‌بینیم. در این خصوص، قطعاً واکنش نشان خواهیم داد و چگونگی پیشرفت اوضاع را تحت نظر داریم».

ایوانف در ادامه افزود در یک مقطعی از زمان، مسکو در مقطعی محدودیت‌های هیأت‌های دیپلماتیک ایالات متحده را لغو کرد « اما در همان زمان، حتی در دهه ۱۹۹۰، زمانیکه به نظر می‌رسید روابط بین فدراسیون روسیه و ایالات متحده در حال بهبود است، هنوز طرف آمریکایی محدودیت ها را لغو نکرد و این در حالی بود که ما به طور مداوم درباره این موضوع با آن‌ها گفت‌وگو کرده بودیم».

اظهارات این دیپلمات روس در شرایطی مطرح شده است که ریاست شورای اتحادیه اروپا امروز اعلام کرده بود که سفرای این اتحادیه در خصوص «چهاردهمین بسته قدرتمند و قابل توجه تحریم‌ها در واکنش به حمله روسیه به اوکراین» موافقت کرده است.

طبق این گزارش، این بسته تحریمی احتمالاً اقدامات هدفمند جدیدی را علیه روسیه وضع خواهد کرد و همچنین تأثیر تحریم‌های فعلی علیه مسکو را به حداکثر می‌رساند.

در بیانیه اتحادیه اروپا آمده است که «تحریم‌ها ظاهرا، انتقال گاز ال‌ان‌جی روسیه به اتحادیه اروپا و انتقال نفت روسیه را محدود خواهد کرد».پیش از این اعلام شده بود که اتحادیه اروپا قصد دارد در تحریم‌های جدید خود، ۲۰ شخص حقیقی و ۲۲ نهاد مرتبط با روسیه را هدف قرار دهد.

نظر شما