شناسهٔ خبر: 67284938 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

دیدار مقامات ارشد رژیم صهیونیستی با مشاور امنیت ملی آمریکا

فارس

دیدار میان مقامات ارشد رژیم صهیونیستی با جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید در حالی انجام می‌گیرد که واشنگتن از مواضع اخیر نتانیاهو درباره آمریکا دلخور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، برخی از مقامات ارشد دولت آمریکا عنوان کردند، قرار است، برخی از مشاوران ارشد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مانند تزاچی هانگبی ، مشاور امنیت ملی رژیم اسرائیل به همراه ران درمر، وزیر امور استراتژیک رژیم صهیونیستی روز پنج‌شنبه با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید دیدار کنند.

به گزارش ای‌بی‌سی نیوز، این اقدام در بحبوحه تنش‌های جدید شکل‌گرفته میان دولت بایدن و بنیامین نتانیاهو تحت تاثیر انتقاد نتانیاهو از موضع دولت بایدن مبنی بر توقف حمایت تسلیحاتی از این رژیم در قبال جنگ با حماس انجام می‌گیرد. ادعایی که مقامات دولت آمریکا آن را رد کرده‌اند.

گفته می‌شود، یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز طی روزهای آینده با لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا دیدار خواهد کرد.

این در حالی است که گفته می‌شود، کاخ سفید تحت تاثیر ویدئوی منتشر شده از سوی بنیامین نتانیاهو در شبکه اجتماعی ایکس(توییتر سابق) که در آن مدعی شده بود آمریکا از ارائه کمک‌های نظامی به این رژیم خودداری کرده‌ است، نشست سطح بالای مقامات دولت بایدن با رژیم صهیونیستی با محوریت موضوع ایران را لغو کرده است.

با این حال، برخی از مقامات دولت بایدن می‌گویند، برنامه‌ریزی دقیقی برای برگزاری این دیدار انجام نگرفته بوده و تصمیم جدی برای انجام این دیدار از سوی هیچ یک از طرفین گرفته نشده است.

مقامات دولت آمریکا صحبت‌های نتانیاهو در قالب ویدئوی منتشر شده را غیرقابل پذیرش خوانده و خودشان با انتقاد از آن به این موضوع اعتراف کردند که هیچ کشور دیگری بیشتر از آمریکا در جریان جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه حامی این رژیم نبوده است.

نظر شما