شناسهٔ خبر: 67039108 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

سازمان همکاری اسلامی «راهپیمایی پرچم» در قدس را محکوم کرد

سازمان همکاری اسلامی با محکوم کردن تحرکات خشونت‌آمیز و تحریک‌آمیز صهیونیست‌ها در خیابان‌های قدس اشغالی و برگزاری راهپیمایی موسوم به «راهپیمایی پرچم»، تاکید کرد که قدس پایتخت کشور فلسطین بوده و هرگونه حاکمیت ادعایی اسرائیل بر آن مردود است.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در پی ادامه واکنش‌ها به اقدام تحریک آمیز صهیونیست‌ها در برگزاری راهپیمایی موسوم به «راهپیمایی پرچم» در خیابان‌های قدس اشغالی و هتک حرمت مسجد الاقصی، سازمان همکاری اسلامی با صدور بیانیه‌ای، اجازه کابینه رژیم اشغالگر برای برگزاری راهپیمایی پرچم در قدس اشغالی را محکوم و حاکمیت ادعایی اسرائیل بر این شهر را رد کرد.

سازمان همکاری اسلامی تاکید کرد: به شدت تهاجم آشکار نیروهای اشغالگر اسرائیلی به مسجد الاقصی و اجازه رژیم صهیونیستی به شهرک نشینان افراطی برای سازماندهی راهپیمایی تحریک آمیز موسوم به راهپیمایی پرچم در محله‌های شهر قدیمی قدس را محکوم می‌کنیم.

این سازمان تصریح کرد: قدس پایتخت کشور فلسطین و بخش جدایی‌ناپذیر از اراضی اشغالی فلسطین در سال 1967 است. ما هرگونه اقدام یا تصمیمی با هدف تحمیل حاکمیت ادعایی اسرائیل بر این شهر و مقدسات آن را رد می‌کنیم و هر اقدامی در این زمینه نامشروع و غیرقانونی است.

دیروز شهرک نشینان صهیونیست تحرکات خشونت آمیز و تحریک آمیز موسوم به «راهپیمایی پرچم» را با حمایت گسترده نظامیان رژیم اشغالگر در خیابانهای قدس اشغالی آغاز کردند. صهیونیستها برای تحریک هر چه بیشتر فلسطینیان اقدام به رقص دسته جمعی، در دست گرفتن پارچه نوشته‌های خصمانه، مخالفت با دادگاه بین المللی و ضرب و شتم فلسطینیان کردند.

شهرک نشینان صهیونیست با حمایت نظامیان رژیم اشغالگر در راهپیمایی موسوم به پرچم خود به فلسطینیانی که در مسیر خود می‌دیدند، از جمله خبرنگاران حمله کردند.

به گزارش تسنیم، ماجرای «رقص پرچم‌ها» یا «راهپیمایی پرچم» اشغالگران از این قرار است که در تاریخ 14 مه 1948 یعنی روز تاسیس رژیم جعلی اسرائیل و آوارگی فلسطینیان از سرزمینشان که به روز نکبت معروف است، صهیونیست‌ها بخش غربی قدس را به اشغال خود در آوردند و بخش شرقی آن تحت سیطره اردن بود اما بعد از شکست اعراب در جنگ ژوئن 1967 قسمت شرقی قدس نیز به اشغال صهیونیست‌ها در آمده و اشغالگران این روز را جشن می‌گیرند و رقص پرچم نیز به همین مناسبت است.

یکی از اصلی‌ترین اهداف صهیونیست‌ها در برگزاری راهپیمایی پرچم، نمایش دادن سیطره جعلی و مبتنی بر ابزار اشغالگری و خشونت آنها بر کل قدس شریف است. در واقع صهیونیست‌‎ها با انجام این راهپیمایی که در ابتدا با تعرض به مسجدالاقصی آغاز می‌شود، در صدد آن هستند که بگویند توانسته‌اند هویت اسلامی قدس را از بین برده و هویت جعلی صهیونیستی به آن ببخشند؛ امری که با وجود تلاش‌های فراوان صهیونیست‌ها در دهه‌های اخیر هرگز محقق نشده است.

 

نظر شما