شناسهٔ خبر: 67086976 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دویست و چهل و هفتمین روز نبرد

ضربات ادامه‌دار مقاومت به اشغالگران و تداوم کشتار در مرکز و جنوب غزه

حمید محمدطاهری

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در دویست و چهل و هفتمین روز از جنگ به بمباران مناطق مختلف نوار غزه ادامه می‌دهند و این حملات ده‌ها شهید و تعداد زیادی مجروح بر جای گذاشته است. این در حالی است که مقاومت نیز به این حملات پاسخ می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، همزمان با حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی، رزمندگان فلسطینی نیز همچنان پس از هشت ماه جنگ به مقابله با نظامیان ارتش رژیم اشغالگر در محورهای مختلف ادامه می‌دهند.

گردان‌های القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی در بیانیه‌ای گزارش داد: با رگبار گلوله‌های خمپاره مواضع سربازان و خودروهای دشمن را که به داخل «تل زعرب» در جنوب غربی شهر رفح نفوذ کرده بودند، بمباران کردیم.

گردان‌های «القدس» پیشتر اعلام کرد که یک عملیات ترکیبی را با مشارکت یگان توپخانه و تکتیراندازان در شرق منطقه «تل الهوا» در شهر غزه انجام داد.

در این عملیات چند نظامی و خودروی نظامی ارتش رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفته شدند.

گردان‌های شهید «عزالدین القسام» شاخه نظامی حماس هم در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای دشمن مستقر در غرب محله «تل السلطان» در شهر رفح را با خمپاره‌های کالیبر سنگین هدف قرار دادیم.

گردان شهدای الاقصی شاخه نظامی جنبش فتح نیز در بیانیه‌ای در این باره اظهار کرد: یک تانک «مرکاوا» را در میدان «العوده» در شرق شهر رفح در جنوب نوار غزه را هدف قرار دادیم که منجر به انهدام آن و هلاکت و زخمی شدن چند نظامی دشمن شد.

نیروهای «شهید عمر القاسم» شاخه نظامی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین نیز اعلام کرد: رزمندگان ما با خمپاره سربازان و خودروهای دشمن در حال نفوذ به اطراف میدان العوده در شهر رفح را بمباران کردند.

این در حالی است که بامداد امروز -یکشنبه- حملات جدیدی به مرکز نوار غزه انجام و خانه خانواده «الشریف» در اردوگاه «البریج» بمباران و منجر به شهادت و زخمی شدن چند فلسطینی شد.

طبق گزارش رسانه‌های فلسطین، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی همچنین خانه خالی از سکنه خانواده «البشیتی» در اردوگاه «المغازی» در مرکز نوار غزه را بمباران کردند.

حمله مشابهی نیز به خانه «یوسف اللوح» در خیابان «الدعوه» در شرق «النصیرات» در مرکز نوار غزه انجام شد.

در جنوب نوار غزه نیز یورش زمینی به رفح همچنان ادامه دارد و وارد دومین ماه خود شده است.

تانک‌های ارتش رژیم صهیونیستی همزمان با بمباران هوایی ازسوی جنگنده‌ها به مناطق «خربه العدس»، «عرببا» و «الحشاش» رسیده‌اند.

کودک هدف قرار گرفته شده در حمله صهیونیست‌ها

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نیز همزمان با حملات زمینی چند خانه را در اردوگاه «الشابوره» در  رفح هدف قرار داده و آنها را ویران کردند.

در شهر غزه نیز در پی حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به یک آپارتمان مسکونی در محله «الدرج» چهار فلسطینی شهید و دو کودک زخمی شدند.

وضعیت بحرانی بیمارستان شهدای الاقصی

منابع رسانه‌ای فلسطین گزارش دادند که بیمارستان شهدای الاقصی در مرکز نوار غزه درپی تداوم حملات رژیم صهیونیستی و به ویژه حملات اخیر به اردوگاه «النصیرات» با یک کابوس و فاجعه مواجه شده است.

وضعیت بحرانی بیمارستان شهدای الاقصی

به همین منظور بیمارستان شهدای الاقصی با ارسال یک درخواست فوری خواستار تدارکات لازم برای نجات جان مجروحان و بیماران در این بیمارستان شد.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: بیمارستان شهدای الاقصی تنها بیمارستان در استان مرکزی نوار غزه است و در حال حاضر تنها با یک ژنراتور برق کار می‌کند؛ چراکه یکی از ۲ ژنراتور این بیمارستان هشت ماه است که از کار افتاده است و اگر این ژنراتور نیز ازکار بیفتد، فاجعه‌ای واقعی رخ دهد.

مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر عملیات منحصربه‌فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش آن ارزیابی می‌کنند.

طی این مدت و به‌رغم تمامی حملات وحشیانه و غیرانسانی علیه غیرنظامیان و به‌ویژه زنان و کودکان در نوار غزه، اما ارتش به‌اصطلاح افسانه‌ای رژیم صهیونیستی متحمل خسارات و ضربات بی‌سابقه‌ای شده است، تا جایی که خود صهیونیست‌ها ناگزیر به اعتراف به شکست در مقابل مقاومت فلسطین شده‌اند.

به‌رغم سانسور شدید نظامی، رسانه‌های عبری هر از چند گاهی گزارش‌هایی درباره میزان تلفات ارتش رژیم صهیونیستی منتشر می‌کنند که با آمار و ارقام رسمی مغایرت دارد.

انتهای پیام

نظر شما