شناسهٔ خبر: 67284726 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حضور جمعی از کارشناسان و خبرنگاران سیاست خارجی در منزل شهید امیرعبداللهیان

تهران- ایرنا- جمعی از فعالان رسانه‌ای حوزه مقاومت و سیاست خارجی با حضور در منزل سردار دیپلماسی شهید دکتر حسین امیرعبداللهیان با خانواده وی دیدار و گفت‌وگو کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، در این دیدار دو ساعته در فضایی صمیمی و عطرآگین به نام و یاد شهدا به ویژه شهدای مقاومت اسلامی و شهدای خدمت، کارشناسان حوزه بین الملل، خبرنگاران سیاست خارجی و مستندسازان حوزه بین الملل و مقاومت اسلامی، به بیان خصوصیات اخلاقی، رفتاری و ذکر خاطراتی از دوران حیات شهید حسین امیر عبداللهیان به ویژه تعاملات صمیمی و دوستانه با خبرنگاران و دیدگاه‌های کارشناسی وزیر شهید در حوزه فعالیت های رسانه‌ای پرداختند.

حضور جمعی از کارشناسان و خبرنگاران سیاست خارجی در منزل شهید امیرعبداللهیان

حاضران همچنین با اشاره به دستاوردهای قابل توجه دوران کوتاه وزارت شهید امیرعبداللهیان، خصوصا احیای روابط با همسایگان، عضویت در پیمان های بین المللی، محوریت در جنگ غزه و غیره، بازگشت عزت و غرور ملی همراه با حفظ منافع ایران را دورانی فراموش نشدنی برای فعالان حوزه دیپلماسی عنوان کردند.

حضور جمعی از کارشناسان و خبرنگاران سیاست خارجی در منزل شهید امیرعبداللهیان

به گزارش ایرنا، بالگرد حامل آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا (ع)، هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعه‌سی»، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد. بر اثر این حادثه آیت‌الله رئیسی، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه، محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در استان همچنین مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی به همراه فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور شهید شدند.

همچنین سرهنگ خلبان سید طاهر مصطفوی، سرهنگ خلبان محسن دریانوش و سرگرد فنی بهروز قدیمی جزء خدمه پرواز بودند که در این حادثه به شهادت رسیدند.

به گزارش ایرنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی یک روز بعد از این سانحه، در پیامی شهادت حجت‌الاسلام والمسلمین سیّدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور اسلامی ایران، امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی، رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و دیگر همراهان گرامی ایشان را در سانحه هوایی تسلیت گفتند.

حضور جمعی از کارشناسان و خبرنگاران سیاست خارجی در منزل شهید امیرعبداللهیان

ایشان همچنین افزودند: «اینجانب پنج روز عزای عمومی اعلام می کنم و به ملت عزیز ایران تسلیت می گویم. جناب آقای مخبر طبق اصل ۱۳۱ قانون اساسی در مقام مدیریت قوه‌ی مجریه قرار می گیرد و موظف است به همراهی رؤسای قوای مقنّنه و قضائیه ترتیبی دهند که ظرف حداکثر پنجاه روز رئیس جمهور جدید انتخاب شود».

پیکر شهید حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه با حضور مقامات و مدیران ارشد دستگاه دیپلماسی روز پنج‌شنبه (سوم خرداد) در میدان مشقِ این وزارتخانه برگزار و برای خاکسپاری به حرم مطهر شاه عبدالعظیم حسنی (ع) منتقل شد.

پیکر شهدای خدمت همچنین یک روز قبل توسط خیل عظیم جمعیت در تهران تشییع شد و پس از آن هم مقامات و شخصیت‌های خارجی مختلفی که به تهران وارد شده بودند به پیکر شهدای خدمت ادای احترام کردند.

همچنین، شب قبل از آن نیز پیکر شهید امیرعبداللهیان جهت طواف حرم مطهر رضوی به مشهد منتقل شده بود.

نظر شما