شناسهٔ خبر: 67284850 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رهبر انصارالله:

اسکله شناور در غزه پایگاهی برای واشنگتن/حملات حزب‌الله دشمن را به ستوه آورده است

تهران- ایرنا- رهبر انصارالله یمن با اشاره به تحولات جنگ در نوار غزه به شدت از فریبکاری آمریکا و اسکله شناور آن در این منطقه انتقاد کرد و این اسکله را یک پایگاه نظامی برای آمریکا در منطقه دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از شبکه المسیره، «سید عبدالملک بدرالدین الحوثی» در سخنرانی هفتگی‌خود اظهار داشت: آمریکا در مسیر فریبکاری است. واشنگتن یک اسکله دریایی را با ادعای نگرانی نسبت به وضعیت انسانی در غزه ایجاد کرد تا آن را به عنوان پایگاهی برای اشغال و حمایت از دشمن به کار بگیرد.

وی گفت: آمریکا اشغالگری را آزادسازی و قتل و نسل‌کشی را کمک توصیف می کند.

الحوثی تاکید کرد: اسکله شناور هیچ نقشی در کمک رسانی و رفع نیازهای زندگی مردم در نوار غزه ندارد و در اوج قحطی در نوار غزه، آمریکایی‌ها آن را به اشدود منتقل کردند.

رهبر انصارالله یمن اضافه کرد: آمریکایی‌ها به حمایت آشکار از دشمن اسرائیلی ادامه می‌دهند و بمب‌ها و تدارکات از طریق پل هوایی برای کشتن ملت فلسطین به دست اشغالگران می‌رسد. آمریکا در حال آماده شدن برای ارسال ۵۰ جنگنده اف-۱۵ برای حمایت از رژیم اشغالگر برای ادامه نسل کشی در غزه است. 

**عملکرد رزمندگان غزه بهتر از قبل است

الحوثی درباره نبرد در رفح نیز گفت: عملیات ویژه در رفح ادامه دارد و تلفات دشمن در حال افزایش بوده و این موضوع برای آن تأثیرگذار و نگران کننده است. زمانی که دشمن می‌خواهد نبرد را در غزه به نفع خود رقم بزند، متحمل خسارات زیادی می‌شود.

وی افزود: تلفات روزافزون دشمن در این روزها نسبت به ماه‌های گذشته نشان از عملکرد بالاتر و بهتر مجاهدین و توفیق بیشتر الهی دارد. مجاهدین غزه با وجود محاصره، ویرانی همه جانبه و حمایت آمریکا و انگلیس از دشمن، همچنان استوار و ثابت قدم هستند و استواری رزمندگان در غزه بر دشمن تأثیر گذاشت تا جایی که از طریق رهبران خود، به شکست اعتراف کردند. 

رهبر انصارالله یمن درباره پرونده‌های مطرح شده علیه رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری و دیوان کیفری بین‌المللی نیز تاکید کرد: جهان منتظر تصمیمات دیوان‌های بین‌المللی دادگستری و کیفری است و اگرچه ما به آنها امید نداریم، اما هرگونه محکومیت دشمن برای آن مشکل ایجاد می کند.

الحوثی ادامه داد: دشمن اسرائیلی هیچ اهمیتی به تصمیمات شورای امنیت، سازمان ملل و دادگاه‌های بین‌المللی نمی‌دهد، اما باید بدانیم که هرگونه محکومیتی این رژیم را آزار و تحت تاثیر قرار می‌دهد. 

**حملات حزب‌الله دشمن را به ستوه آورده است 

رهبر انصارالله یمن در بخش دیگری از اظهاراتش به حملات حزب‌الله لبنان به شمال فلسطین اشغالی پرداخت و گفت: تشدید تنش توسط حزب‌الله قوی و تاثیرگذار است و دشمن اسرائیلی به دلیل تأثیر آن در سطح کلی و در شمال (سرزمین های اشغالی) دچار مشکل شده و در تنگنا قرار گرفته است. 

وی ادامه داد: حملات حزب‌الله برای دشمن دردناک است و واقعیت آن را تحت تأثیر قرار می‌دهد و این درحالی است که از عواقب درگیری همه‌جانبه با حزب‌الله می‌ترسد. آمریکایی‌ها سعی می‌کنند از مخمصه و مشکلات دشمن اسرائیلی در جبهه لبنان بکاهند، اما فشارها نمی‌تواند موقعیت و موضع حزب الله را تضعیف کند.

الحوثی با اشاره به عملیات پهپاد «هدهد» حزب‌الله و تصویربرداری موفقیت‌آمیز آن از مواضع نظامی و اقتصادی مهم رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی تصریح کرد: صحنه‌های پخش شده توسط حزب‌الله که شامل بررسی دقیق مناطق وسیع در شمال فلسطین بود، دشمن را به وحشت انداخت و آنچه از مجتمع‌های تولیدی، پایگاه‌های نظامی و اهداف حیاتی نشان داده شد، بانک هدف حزب‌الله هستند. امکان نفوذ و انجام این تصویربرداری برای دشمن ناراحت کننده است و می‌داند معنی آن چیست. 

**هدف قرار گرفتن ۱۵۳ کشتی و ناو «مثلث تجاوز» 

رهبر انصارالله یمن درباره عملیات‌ نیروهای مسلح این کشور نیز اعلام کرد: در طول هفته جاری، ۱۰ عملیات با ۲۶ موشک بالستیک، کروز و موشک دیگر انجام شد که هشت کشتی را هدف قرار دادند تا با احتساب آنها، تعداد کل کشتی‌های هدف قرار گرفته مرتبط با دشمنان اسرائیلی، آمریکایی و انگلیسی به ۱۵۳ کشتی برسد.

وی اضافه کرد: یکی از برجسته‌ترین عملیات‌های هفته جاری، هدف قرار دادن ناو هواپیمابر «آیزنهاور» آمریکا برای سومین بار در شمال دریای سرخ با موشک و تعقیب آن بود. همچنین یکی از مهم‌ترین تحولات غرق شدن کشتی «توتور» پس از یک عملیات دریایی ویژه استِ چرا که پرسنل نیروی دریایی یمن توانستند سوار کشتی شوند، آن را بمب‌گذاری کرده و پس از اصابت یک قایق نظامی، آن را منفجر کردند. 

الحوثی همچنین اعلام کرد: یکی کشتی دیگر نیز که در عملیات نیروی دریایی یمن هدف قرار گرفته در حال غرق شدن در خلیج عدن است.

**اذعان دشمنان به ناتوانی در دفع عملیات یمن 

وی همچنین به تاثیر قابل توجه این عملیات‌ها بر دشمنان اشاره کرد و گفت: تاثیر عملیات دریایی یمن بر آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها قابل توجه و فزاینده است و اذعان به ناتوانی در جلوگیری از عملیات در میان  دشمنان آشکار شده است.

الحوثی ادامه داد: تاثیر عملیات دریایی بر وضعیت اقتصادی به حدی افزایش یافته که صادرکنندگان پوشاک و لوازم الکترونیکی به آمریکا از حمل و نقل هوایی گران قیمت استفاده می‌کنند.

رهبر انصارالله یمن درباره حملات تجاوزکارانه آمریکا و انگلیس به یمن نیز اعلام کرد: ۲۴ حمله آمریکایی و انگلیسی طی هفته جاری به یمن انجام شد و به لطف خداوند متعال هیچ تاثیری نداشت. آمریکایی‌ها اعتراف می‌کنند که نیروهای دریایی آنها با سنگین ترین نبردهای خود از زمان جنگ جهانی دوم روبه رو است. آمریکایی‌ها با اذعان رهبران خود به توسعه توانمندی‌های یمن اعتراف می کنند و با یک معضل واقعی مواجه هستند و به شدت شکست خورده‌اند.

نظر شما