شناسهٔ خبر: 67269553 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان:

بهره‌گیری از ظرفیت هنرمندان در رویدادهای ضروری است

زاهدان - ایرنا - معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: باید از ظرفیت هنر و هنرمندان در هر چه باشکوه برگزار کردن رویدادهای پیش‌رو از جمله انتخابات ریاست جمهوری استفاده شود.

صاحب‌خبر -

عبدالسلام بلوچ زاده روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا پیرامون برگزاری پویش « زنده برای توام» اظهار کرد: هنرمندان در این پویش به مدت ۲ روز در رشته‌های هنرهای تجسمی، گرافیک، نقاشی، خوشنویسی، موسیقی و فیلم‌سازی تولید اثر خواهند داشت و این آثار هنری در جهت افزایش شور و نشاط انتخاباتی و اجتماعی خواهد بود.

وی تاکید کرد: حضور فعال هنرمندان در عرصه‌های اجتماعی و رویدادهای پیش رو سبب برگزاری انتخابات باشکوه می‌شود.
معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه انتقال پیام سیاسی و انتخاباتی از طریق هنر بسیار دلنشین‌تر است افزود: پذیرش نقش هنر و هنرمندان در دعوت مردم به مشارکت حداکثری در انتخابات مهم و تأثیرگذار است.
وی تصریح کرد: هنرمندان در تمامی عرصه‌ها حضور دارند و نماینده لایه‌های مختلف جامعه و بیان کننده دیدگاه آنان هستند و با توجه به ظرفیت هنرمندان که سرمایه‌های فرهنگی و اجتماعی هر منطقه محسوب می‌شوند می توان از این ظرفیت بهره‌برداری کرد.

به گزارش ایرنا، کارگاه بزرگ ۲ روزه تولید اثر با عنوان «زنده برای توام» با حضور هنرمندان برجسته رشته های نقاشی، گرافیک، خوشنویسی، عکاسی، فیلم‌سازی، انیمیشن، موسیقی، ۲۹ و ۳۰ خرداد امسال در مجتمع بزرگ فرهنگی و هنری زاهدان برگزار می‌شود.

محورهای موضوعی تولید اثر در این کارگاه شامل ویژگی‌های رئیس جمهور شهید، وحدت ملی، غیرت، میهن پرستی، حضور پر شور در انتخابات پیش رو و انتخاب اصلح به دست مردم است.

پس از برگزاری کارگاه، آثار فاخر هنرمندان این رویداد از یکم تا ششم تیرماه، هر روز در یک نقطه از معابر پر تردد شهری برای عموم مردم به نمایش گذاشته خواهد شد.

آیین پایانی این رویداد هفتم تیرماه با حضور مسوولان، هنرمندان برجسته سیستان و بلوچستان و عموم علاقه‌مندان با محوریت موضوعات مطرح شده و شهدای هفت تیر به ویژه شهید آیت الله سید محمد تقی حسینی طباطبایی، برگزار خواهد شد که حضور عموم مردم در این برنامه باشکوه آزاد است.

اجرای موسیقی محلی، موسیقی پاپ، نمایش صحنه‌ای، پخش فیلم و انیمیشن و برگزاری مسابقه با اهدای جوایز نفیس از برنامه‌های آیین پایانی است همچنین در آیین پایانی این پویش، آثار تولید شده توسط هنرمندان در قالب نمایشگاه در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

نظر شما