شناسهٔ خبر: 67257511 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس انجمن هنرهای تجسمی زاهدان:

انتقال پیام انتخاباتی از طریق آثار هنری دلنشین‌تر است

زاهدان - ایرنا - رییس انجمن هنرهای تجسمی زاهدان گفت: انتقال پیام انتخاباتی، فرهنگی و اجتماعی از طریق آثار هنری بسیار نرم‌تر، زیباتر و دلنشین‌تر است.

صاحب‌خبر -

حسن اصغریان روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری کارگاه تولید اثر "زنده برای توام" در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: انجمن هنرهای تجسمی زاهدان در ۲ رشته گرافیک و نقاشی در حال تولید اثر در این کارگاه است.

وی افزود: هفت هنرمند نقاش و هفت هنرمند طراح گرافیک به مدت ۲ روز در این کارگاه مشغول به فعالیت هستند.

رییس انجمن هنرهای تجسمی زاهدان ادامه داد: این کارگاه با عنوان "زنده برای توام" با موضوع وطن، وطن دوستی و احساس وظیفه به وطن در محل انجمن هنرهای تجسمی زاهدان در حال برگزاری است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه موضوع انتخابات و وطن دوستی از نگاه هنرمندان متفاوت است به همین دلیل آثاری متفاوت با نگاه‌ها و سلایق مختلف تولید خواهد شد که ارتباط خوبی با مردم برقرار می‌کند.

اصغریان تصریح کرد: آثار تولیدی هنرمندان، هنرهای تجسمی در این کارگاه با توجه به شرایط کشور، نگاه وطن دوستی و احساس وظیفه نسبت به وطن را برانگیخته می‌کند.

وی گفت: هنرمندان در هرجایی که لازم و احساس مسوولیت کنند در بزنگاه‌های مهم کشور با خلق آثار هنری تاثیرگذار هستند.

به گزارش ایرنا، کارگاه بزرگ ۲ روزه تولید اثر با عنوان «زنده برای توام» با حضور هنرمندان برجسته رشته های نقاشی، گرافیک، خوشنویسی، عکاسی، فیلم‌سازی، انیمیشن، موسیقی، ۲۹ و ۳۰ خرداد امسال در مجتمع بزرگ فرهنگی و هنری زاهدان برگزار می‌شود.

محورهای موضوعی تولید اثر در این کارگاه شامل ویژگی‌های رئیس جمهور شهید، وحدت ملی، غیرت، میهن پرستی، حضور پر شور در انتخابات پیش رو و انتخاب اصلح به دست مردم است.

پس از برگزاری کارگاه، آثار فاخر هنرمندان این رویداد از یکم تا ششم تیرماه، هر روز در یک نقطه از معابر پر تردد شهری برای عموم مردم به نمایش گذاشته خواهد شد.

آیین پایانی این رویداد هفتم تیرماه با حضور مسوولان، هنرمندان برجسته سیستان و بلوچستان و عموم علاقه‌مندان با محوریت موضوعات مطرح شده و شهدای هفت تیر به ویژه شهید آیت الله سید محمد تقی حسینی طباطبایی، برگزار خواهد شد که حضور عموم مردم در این برنامه باشکوه آزاد است.

اجرای موسیقی محلی، موسیقی پاپ، نمایش صحنه‌ای، پخش فیلم و انیمیشن و برگزاری مسابقه با اهدای جوایز نفیس از برنامه‌های آیین پایانی است همچنین در آیین پایانی این پویش، آثار تولید شده توسط هنرمندان در قالب نمایشگاه در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

نظر شما