شناسهٔ خبر: 67257533 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس انجمن خوشنویسان زاهدان:

هنرمندان پرچمدار حماسه حضور در عرصه‌های فرهنگی و سیاسی کشور هستند

زاهدان - ایرنا - رییس انجمن خوشنویسان زاهدان گفت: هنرمندان سیستان و بلوچستان مانند دیگر هنرمندان کشور پرچمدار حماسه حضور در انتخابات و دیگر عرصه‌های فرهنگی و سیاسی هستند.

صاحب‌خبر -

راضیه جعفریان روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در حاشیه برگزاری کارگاه بزرگ تولید اثر "زنده برای توام " اظهار کرد: کارگاه تخصصی خوشنویسی با حضور ۶ نفر از اساتید برجسته خوشنویسی سیستان و بلوچستان برای خلق آثار خوشنویسی در حال برگزاری است.

وی افزود: اساتید خوشنویسی سیستان و بلوچستان در حمایت از شور انتخاباتی، حماسه حضور و حس وطن دوستی بیش از ۱۵ اثر فاخر و نفیس خوشنویسی را خلق کردند.

رییس انجمن خوشنویسان زاهدان ادامه داد: آثار تولید شده در زمینه نقاشی خط بر روی بوم و کاغذ با خط نستعلیق و قطعه نویسی نگارش می‌شود.

وی تصریح کرد: هدف از برگزاری این کارگاه این است که هنرمندان ما نشان دهند که همیشه و همواره قلبشان برای ایران می‌زند و همواره حامی ایران و آرمان‌های انقلاب هستند.

جعفریان بیان کرد: این کارگاه در محل انجمن خوشنویسان واقع در مجتمع فرهنگی هنری زاهدان در حال برگزاری است و هنردوستان می‌توانند به مدت ۲ روز از ساعت ۱۲ تا ۷ شب از این کارگاه بازدید کنند.

به گزارش ایرنا، کارگاه بزرگ ۲ روزه تولید اثر با عنوان «زنده برای توام» با حضور هنرمندان برجسته رشته های نقاشی، گرافیک، خوشنویسی، عکاسی، فیلم‌سازی، انیمیشن، موسیقی، ۲۹ و ۳۰ خرداد امسال در مجتمع بزرگ فرهنگی و هنری زاهدان برگزار می‌شود.

محورهای موضوعی تولید اثر در این کارگاه شامل ویژگی‌های رئیس جمهور شهید، وحدت ملی، غیرت، میهن پرستی، حضور پر شور در انتخابات پیش رو و انتخاب اصلح به دست مردم است.

پس از برگزاری کارگاه، آثار فاخر هنرمندان این رویداد از یکم تا ششم تیر ماه، هر روز در یک نقطه از معابر پر تردد شهری برای عموم مردم به نمایش گذاشته خواهد شد.

آیین پایانی این رویداد هفتم تیرماه با حضور مسوولان، هنرمندان برجسته سیستان و بلوچستان و عموم علاقه‌مندان با محوریت موضوعات مطرح شده و شهدای هفت تیر به ویژه شهید آیت الله سید محمد تقی حسینی طباطبایی، برگزار خواهد شد که حضور عموم مردم در این برنامه باشکوه آزاد است.

اجرای موسیقی محلی، موسیقی پاپ، نمایش صحنه ای، پخش فیلم و انیمیشن و برگزاری مسابقه با اهدای جوایز نفیس از برنامه‌های آیین پایانی است همچنین در آیین پایانی این پویش، آثار تولید شده توسط هنرمندان در قالب نمایشگاه در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

نظر شما