شناسهٔ خبر: 67274924 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

الماسی:

کتب آموزشی دانش آموزان مدارس استثنایی باید عمل‌گرا باشد

همدان-رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: کتب آموزشی تدوین شده برای دانش آموزان مدارس استثنایی باید عمل‌گرا باشد و این هدف در دیگر بخش‌های آموزش آنان نیز به کار بسته شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الله الماسی در گردهمایی مدیران مدارس استثنایی و مراکز جامع سنجش استان همدان، اظهار کرد: خدمتی که معلمان مدارس استثنایی به دانش آموزان با نیازهای ویژه می‌کنند، جزء خالصانه‌ترین اعمال و مصداق بارز عمل صالح است که در آیات و روایات به آن اشاره شده است.

وی با تاکید بر اساسنامه سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور که سندی راهبردی و عملیاتی به شمار می‌رود، افزود: طبق این اساسنامه و بر اساس اختیارات سازمان، اقدامات مهم و تاثیرگذاری بر ادامه روند تحصیل دانش آموزان با نیازهای ویژه صورت گرفته است که تغییرات اساسی کتب آموزشی گروه‌‌های مختلف دانش آموزان با نیازهای ویژه به خصوص گروه کم توان ذهنی و طیف اتیسم از جمله آن است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور اضافه کرد: کتب آموزشی تدوین شده برای این دانش آموزان باید عمل‌گرا باشد و این هدف در دیگر بخش‌های آموزش آنان نیز باید به کار بسته شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مفاد مهم اساسنامه سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور تاکید بر فعالیت‌های حوزه توانبخشی است و این حوزه باید بر تمام حوزه‌های دیگر آموزش و پرورش دانش آموزان با نیازهای ویژه ورود پیدا کند.

الماسی ادامه داد: یکی از اقدامات بسیار مهم در راستای ارائه خدمات نوین آموزشی به دانش آموزان توان یاب، تامین نیروی انسانی و معلم مورد نیاز آنان از دانش آموختگان دانشگاه‌های شهید رجایی و فرهنگیان است که پس از گذراندن دوران تحصیل خود آماده ارائه خدمات مطلوب آموزشی به این گروه از دانش آموزان هستند.

انتهای پیام/

نظر شما