شناسهٔ خبر: 67289795 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

طرح تعالی و نشاط در کانون های مساجد کشور آغاز شد

آیین افتتاحیه طرح ملی برنامه تابستانی کانون‌های مساجد کشور با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مسجد رجایی شهر کرج برگزار شد.

صاحب‌خبر -
 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، در دومین سال از اجرای طرح ملی نشاط و تعالی در مساجد، ۳۰ هزار کانون برنامه‌های فرهنگی خود را برای نوجوانان و جوانان آغاز کردند. محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاح طرح ملی تعالی و نشاط در مساجد گفت: مبنای ما در حوزه فرهنگ بازگشت به نهاد اصیل مردم محور بود که برنامه‌های متعددی برای آن اجرا شد و طرح تعالی و نشاط همزمان دومین سال خود را آغاز کرد که موجب جذب جوانان و نوجوانان کشور است. وی افزود: خاستگاه مسجد مهم‌ترین عامل ایجاد انگیزه برای رشد و تعالی جامعه بوده است در حوزه فرهنگ ایستگاه اصلی را در مساجد جستجو می‌کنیم و مساجد با این نگاه نقطه پیشگام فرهنگی هنری در کشور شناخته شده است.
 
محمد اسماعیلی گفت: مساجد مهم‌ ترین جایگاه در امر فرهنگ محور باید باشد. در حال حاضر کانون‌های مساجد و کانون‌های مردم محور در اولویت برنامه‌ریزی‌ها قرار دارند و نظام بودجه‌ای مستقل برای آن تخصیص دادیم. وی در ادامه اظهار داشت: مراکز فرهنگی ما در مساجد باید بیشترین سهم را در برنامه‌های فرهنگی کشور داشته باشند چرا که اگر بخواهیم در برخی از برهه‌ها دچار پرداخت هزینه‌های گزاف نشویم آشنایی جوانان و نوجوانان با مساجد و انس گرفتن آنها با این حوزه انسان ساز موجب مصونیت آنها در برابر آسیب‌های جامعه خواهد شد.
 
رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی مساجد کشور نیز در این مراسم گفت: در سراسر کشور ۳۰ هزار کانون فرهنگی در مساجد طرح ملی نشاط و تعالی را اجرا می‌کنند که از این تعداد ۷ هزار کانون به شکل تربیت محور ساماندهی شدند و آموزش دیدند تا بتوانند اوقات فراغت دانش آموزان با برنامه‌های هویت بخش و معارف دینی را به بهترین شکل برنامه ریزی کنند. 
 
حجت الاسلام خدادادی گفت: امسال در تفاهم با آموزش و پرورش ۳ هزار مسجد که در مجاورت مدرسه قرار داشتند، عملیات مشترکی آغاز کردند که بر اساس آن مساجد از ظرفیت‌های مدارس برای برگزاری کلاس‌ های آموزشی بهره‌مند شوند.
<div id="video-display-embed-code_11238410"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4264701/11238410?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما