شناسهٔ خبر: 67289882 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

وزیر کشور عنوان کرد

شهید چمران شهید جبهه‌های مختلف دفاع از انقلاب و اسلام بود

علی فرقانی

وزیر کشور گفت: شهید چمران شهید جبهه‌های مختلف دفاع از انقلاب و اسلام بود.

صاحب‌خبر -

احمد وحیدی شامگاه پنجشنبه ۳۱ خردادماه ۱۴۰۳ در یادواره شهید چمران که در روستای چمران از توابع شهر غرق آباد بخش نوبران ساوه برگزار شد اظهار کرد: شهیدان قهرمانان دفاع از وطن و حریم ولایت هستند و در این مسیر جان خود را تقدیم اسلام می‌کنند.

وی اظهار کرد: شهادت امروز نه فقط در ایران بلکه به سمت همه گیر شدن، حرکت می‌کند. امروز شهدای غزه در دفاع از آرمان های خود معجزه می آفرینند. تمامی ملت های آزادی‌خواه جهان در برابر استکبار ایستاده اند چرا که با رمز و راز شهادت آراسته شده اند.

وی با تاکید بر اینکه جریان شهادت یک جریان عمقی است، تصریح کرد: شهید چمران یک الگوی بی بدیل بود و در دورانی می زیست که برای یک دانشمند برجسته فیزیک از بهترین دانشگاههای دنیا شرایط بسیار خوبی فراهم بود اما او به یک مبارز برای حاکمیت اسلام و دفاع از ارزش‌های اسلامی تبدیل شد و آوازه رزم و جهاد علمی و نظامی او در دنیا پیچید.

وی ولایتمداری و تبعیت از ولی فقیه را از ویژگی های بارز شهید چمران دانست و گفت: شهید چمران توانست با قدرت بر تمامی راههای انحرافی غلبه کند و الگوساز و اسوه ساز شود.

وزیر کشور گفت: هیچ کس نباید فکر کند که می‌تواند مسیر انقلاب را به عقب برگرداند. مسیر این انقلاب رو به جلو است و برای اقتدار این نظام خون های مطهر افرادی نظیر شهید چمران و دیگر شهدا نثار شده است.

وی با بیان اینکه پژواک حرکت ملت ایران دشمنان را نگران کرده است، اظهار کرد: مردم ایران وقتی در میدان هستند کسی توان رویارویی با آنان را ندارد و این راه با راهبری ولایت فقیه و توجهات امام زمان(عج) تضمین شده است.

وی افزود: شهید چمران در چند جبهه مبارزه کرد. او نه فقط در دهلاویه بلکه در دل نفاق و انحراف مبارزه کرد و پیروز هم شد. جنگ با رژیم صهیونسیتی کودک کش همان نمونه بارز جبهه ای است که شهید چمران در آن مبارزه کرد و ما هم باید راه شهید چمران را ادامه دهیم.

وزیر کشور با بیان اینکه راه انقلاب به برکت خون شهدا استوار مانده است، تصریح کرد: ملت ما دنیا را به تعجب واداشته و به رغم مصیبت بزرگ شهادت شهید رییسی حتی یک لحظه هم امورات کشور متوقف نشد. دنیا از این حرکت ملت و سکانداری رهبر معظم انقلاب متحیر ماند. مردم در میدانی هستند که همه دشمنان خدا در یک جبهه جمع شدند و مردم با وجود همه تلاش های دشمنان  متحدتر شده و در دفاع از انقلاب ثابت قدم ماندند.

دکتر چمران در جریان جنگ تحمیلی در ۳۱ خرداد ۱۳۶۰ هنگام سرکشی به یکی از مناطق جنگی در دهلاویه، مورد اصابت ترکش خمپاره قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

روستای چمران زادگاه پدری سردار شهید دکتر چمران از توابع شهر غرق آباد بخش نوبران شهرستان ساوه است.

انتهای پیام

نظر شما