شناسهٔ خبر: 67259531 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

طرح نشاط معنوی در ۲۸ بقعه متبرکه همدان اجرا می شود

معاون امور فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: طرح نشاط معنوی امسال در ۲۸ بقعه متبرکه همدان برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی گفت: طرح نشاط معنوی از اول تیرماه تا اواسط شهریورماه سال جاری ویژه دانش‌آموزان رده سنی ۸ تا ۱۸ سال با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در جوار آستان امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان اجرا خواهد شد.

او غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان را یکی از راهکار‌های مؤثر در ایجاد آرامش و سلامت روانی خانواده و جامعه و نیز کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: اوقات فراغت بهترین راه برای شناسایی و پرورش استعداد‌ها و توانایی‌های علمی و فرهنگی نوجوانان و جوانان است و این طرح زمینه انس آنان را با اماکن متبرکه فراهم می‌کند.

معاون امور فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه همدان تعمیق باور‌های دینی و ترویج معارف اسلامی در اوقات فراغت دانش‌آموزان را از اهداف اصلی این طرح دانست و گفت: این طرح در ۲۸ بقعه متبرکه و شاخص استان اجرا می‌شود.

حسینی با اشاره به اینکه امسال کلاس‌های مختلف، فرهنگی، ورزشی، قرآنی، هنری در طرح نشاط معنوی دایر می‌شود، تصریح کرد: ثبت‌نام در این کلاس‌ها تا پنجم تیرماه سال جاری ادامه دارد و علاقه‌مندان برای ثبت‌نام می‌توانند به ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های استان و یا بقاع متبرکه شاخص مراجعه کنند.

او با بیان اینکه در طرح نشاط معنوی امسال ۳۵ مبلغ شامل پنج مبلغ اعزامی از قم و ۳۰ مبلغ بومی با اوقاف و امور خیریه همکاری دارند، تصریح کرد: برگزاری برنامه‌های فرهنگی و تفریحی و اردویی از برنامه‌های جانبی کلاس‌های اوقات فراغت در طرح نشاط معنوی است. پیش‌بینی می‌شود امسال نیز مانند سال‌های گذشته استقبال خوبی از کلاس‌های نشاط معنوی در بقاع متبرکه توسط کودکان و نوجوانان داشته باشیم.

منبع ایکنا

نظر شما