شناسهٔ خبر: 67265223 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

اجرای طرح تابستانی نشاط معنوی در 24 بقعه متبرکه استان گلستان اجرای طرح تابستانی نشاط معنوی در 24 بقعه متبرکه استان گلستان

حجت الاسلام والمسلمین حسین مهدیان اظهارکرد: اوقات فراغت تابستان بهترین فرصت برای جوانان و نوجوانان است تا با ارتقاء روحیه و کسب مهارتهای زندگی و کشف هویت اجتماعی خویش ؛ آماده ورود به دنیای جدیدی از قبول مسئولیت های اجتماعی گردند. وی افزود: با تقویت بنیه دینی و نیز قوای بدنی این عزیزان، در تقویت

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام والمسلمین حسین مهدیان اظهارکرد: اوقات فراغت تابستان بهترین فرصت برای جوانان و نوجوانان است تا با ارتقاء روحیه و کسب مهارتهای زندگی و کشف هویت اجتماعی خویش ؛ آماده ورود به دنیای جدیدی از قبول مسئولیت های اجتماعی گردند.
 
وی افزود: با تقویت بنیه دینی و نیز قوای بدنی این عزیزان، در تقویت جسم و روح ایشان همت نموده و در کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بکوشیم. اگر دلسوزان نسل جوان، برای آینده سازان انقلاب اسلامی برنامه‌ای نداشته باشند، دشمنان این خلاء را پر نموده و آنان را به برنامه‌های خود مشغول خواهند نمود.

وی اهداف این طرح را ایجاد هویت دینی و اسلامی با استفاده از روش های نوین آموزشی و معارفی غیر مستقیم،استفاده از ابزارهای روز و جذاب همانند ظرفیت سالم فضای مجازی و ارتباط‌گیری مؤثر، زمینه‌سازی تربیت نسل جوان و نوجوان جهت کادرسازی برای مدیریت بقاع متبرکه و مراکز افق، تقویت بنیه جسمی و ایجاد نشاط روحی با استفاده از برنامه های ورزشی، مهارت افزایی و توانمندسازی دانش‌آموزان بیان نمود افزود:آنچه که نسل جوان ما را امروز به شدت به خود مشغول ساخته، فضای مجازی و بازیهای رایانه ای و غرق شدن در این دنیای جذاب و البته بسیار خطرناک می باشد.

وی زمان اجرای طرح را از پانزدهم تیرماه  لغایت ده تیر ماه الی 20 مرداد 1403 اشاره کرد گفت: مخاطبان این طرح دانش‌آموزان دختر و پسر رده سنی 8  الی 18 می باشند.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: اساتید و مربیان طرح نشاط معنوی متشکل از مبلغین اعزامی و بومی، مربیان سبک زندگی اسلامی، اساتید فنی و حرفه‌ای جهت مهارت‌آموزی و توانمندسازی و دانشجویان دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم می باشند.
وی اضافه کرد:روش های اجرای طرح نشاط معنوی به صورت برنامه‌های ترکیبی  آموزشی و ورزشی، روش برگزاری
بصورت اردویی و اجرای طرح به صورت مشارکتی برگزار خواهد شد.
 
مهدیان بیان کرد: همان طور که در سنوات گذشته مشارکت با دستگاه های دیگر در دستور کار ادارات قرار داشت، امسال هم با تعامل نهادهایی از قبیل بسیج، آموزش و پرورش، اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، کانون های فرهنگی هنری مساجد، گروه های خودجوش فرهنگی و غیره نسبت به تبلیغ کانال های مجازی بقاع متبرکه و عضوگیری گسترده مخاطبین اقدام می شود.
وی افزود: علاقه مندان در سطح استان جهت ثبت نام و شرکت در طرح می توانند به مراکز افق امامزادگان محمدبن جعفر و محمدبن زید(ع) آزادشهرامامزاده ابوالقاسم(ع) کاشیدار، امامزاده حبیب الله(ع) نوکنده، امامزاده محمد(ع) آق امام بندرترکمن، امامزاده قاسم(ع) شهر دلند،امامزاده هارون(ع) روستای الازمن علی آباد کتول، امامزاده عبداله(ع)فندرسک علی آباد کتول، بقعه خالد نبی(ع) کلاله، امامزاده عبداله(ع) کلاله، امامزادگان عبداله و فضل اله(ع) روستای روشن آباد کردکوی، امامزاده مجید(ع) کردکوی، امامزاده ابراهیم(ع) النگ کردکوی، امامزاده یحیی بن زید(ع) گنبد کاووس، امامزاده بی بی سکینه قلعه قافه، امامزاده جعفر(ع) مینودشت، امامزاده اسحاق(ع) روستای قلمی مینودشت، تکیه بابا  عاصف بن برخیا(ع)، مینودشت، امامزاده عبداله(ع) گرگان، امامزاده عبداله(ع) زیارت گرگان، امامزاده طیب(ع) قرن آباد گرگان،امامزاده ابراهیم(ع) اوزینه گرگان، امامزادگان نه تن(ع) گرگان ،امامزاده اسحاق(ع)  ( نور )  گرگان و بقعه ذکریا  نبی (ع)انبار الوم، امامزاده سلیمان(ع) گرگان مراجعه نمایند

نظر شما