شناسهٔ خبر: 67163905 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

دبیر بنیاد غدیر استان؛

ظرفیت مساجد قزوین برای معرفی خطبه غدیر به‌کار گرفته شود

دبیر بنیاد غدیر استان؛ دبیر بنیاد غدیر قزوین گفت: خطبه غدیر یکی از مواردی است که مهجور مانده، برای توجه به آن و همچنین رواج نهج‌البلاغه خوانی می‌توان از ظرفیت مساجد استان بهره برد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، محسن حق شناس در نشست با مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین اظهار کرد: در بحث عید غدیر خوشبختانه از همه جای استان، افراد پای کار هستند و موضوع غدیر، موضوعی است که متعلق به یک دهه نیست و جریانی جاری و ساری است.

وی ادامه داد: مجموعه بنیاد غدیر، یک مجموعه مردمی است و ریالی از دولت دریافت نمی‌کند و در بحث غدیر در حد توان آماده همکاری با ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان هستیم.

دبیر بنیاد غدیر قزوین عنوان کرد: یکی از کارهای زمین مانده در بحث غدیر، زیارت غدیریه است که به طور تقریبی مهجور است، این زیارت مربوط به امام هادی (ع) می‌شود که وقتی از مدینه به سامرا تبعید می‌شوند، در ایام غدیر به نجف می‌رسند و آنجا این زیارت را قرائت می‌کنند.

وی ادامه داد: زیارت غدیریه از زیارتنامه‌‌های امام علی (ع) است که از طرف امام هادی (ع) در روز غدیر صادر شده است و 70 آیه قرآن کریم و فضائل حضرت علی (ع) در این زیارتنامه وجود دارد و فرازهای زیبا و نابی دارد.

این مسئول تصریح کرد: موضوع دیگر زیارت حضرت امیرالمومنین (ع) در روز یکشنبه‌ها است که زیارتی کوتاه و یک دقیقه‌ای است و همچنین بحث نهج‌البلاغه خوانی و ترویج مفاهیم و آموزه‌های این کتاب در جامعه باید ترویج یابد که در این حوزه می‌توان از ظرفیت خیرین هم استفاده کرد.

دبیر بنیاد غدیر قزوین بیان کرد: قرائت زیارت غدیریه، زیارت حضرت علی (ع) در روز یکشنبه و نهج‌البلاغه خوانی جنسی مسجدی دارد و لازم است در مساجد نسبت به ترویج آن اهتمام کرد که ما در این بخش‌ها می‌توانیم کمک کرده و انجام وظیفه کنیم.

وی یادآور شد: پیشنهاد دیگر ما برگزاری مسابقه عکاسی از جشن‌های غدیر و مناسک غدیر در روستاها است که در این حوزه هم همکاری می‌کنیم، ما در بحث غدیر آنچه در توان داریم را انجام می‌دهیم و آماده همکاری هستیم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین اظهار کرد: برنامه‌های پیشنهادی ما در دهه ولایت و امامت شامل برگزاری مسابقه نقاشی، مسابقه کتابخوانی، تزیین مساجد و کانون محله، عقد اخوت کانونی‌ها و مسجدی‌ها، مسابقات ورزشی، دیدار با سادات محله و مسجد و غیره می‌شود.

حجت الاسلام سید رئوف تقوی ادامه داد: 380 کانون فرهنگی هنری در سطح استان قزوین وجود دارد که از ظرفیت این کانون‌ها می‌شود برای کارهای میدانی در ایام دهه ولایت و امامت بهره برد.

وی خاطر نشان کرد: جدا از وظیفه سازمانی، وظیفه شرعی و دلی است که برای امیرالمومنین حضرت علی (ع) کار کنیم و این آمادگی وجود دارد که مسابقه عکس نوشته از زیارت غدیریه، مسابقه عکاسی و غیره را داشته باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما