شناسهٔ خبر: 67150044 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس جهاد کشاورزی استان:

برداشت‌های بی‌رویه از منابع آبی دشت قزوین را دچار مشکل می‌کند

رئیس جهاد کشاورزی استان: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: علی‌رغم توانمندی بسیار بالای کشاورزی استان، نگرانیم که دشت قزوین بخاطر برداشت‌های بی‌رویه از منابع آبی دچار مشکل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، محمدحسین عطایی در نشست مشترک با نماینده مردم تاکستان در مجلس گفت: بزرگترین طرح‌ جهاد کشاورزی احیا و پایدارسازی دشت قزوین به‌عنوان یک طرح ملی در حوزه کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اجرای طرح الگوی کشت را از جمله طرح‌های ضروری برای مدیریت منابع آب و تولید دانست و یادآور شد: با درک شرایط ورود اجرای این طرح  آغاز شده و توانسته‌ایم اقدامات موثری را در این زمینه به نتیجه برسانیم.

وی عنوان کرد: در دهه‌های گذشته قزوین کشاورزی را خوب آغاز کرده بود، امروز نیز صیانت از این دشت ارزشمند به حمایت‌های بیشتر نیاز دارد.

به گفته این مسئول خرد شدن اراضی کشاورزی و تحمیل اشتغال به بخش کشاورزی از جمله قوانینی است که مانع پیشبرد اهداف فنی و تخصصی بخش کشاورزی خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ایجاد ستاد احیای دشت قزوین، مدیریت منابع و ایجاد دفتر مشترک را از جمله اقدامات خوب در حوزه کشاورزی دانست.

به گفته عطایی ارتباط مستمر و نزدیک با بهره‌برداران باعث تبلور ایده‌های جدید با هدف حل مشکل و پیشبرد اهداف این بخش می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما