شناسهٔ خبر: 67161361 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دبیر بنیاد غدیر قزوین: قرائت زیارت غدیر مهجور مانده است

قزوین - ایرنا - دبیر بنیاد غدیر در استان قزوین، یکی از کارهای زمین مانده در بحث غدیر را مهجور ماندن تقریبی زیارت غدیر دانست و گفت: زیارت غدیر مربوط به امام هادی (ع) است که وقتی از مدینه به سامرا تبعید شدند، این زیارت را وقتی به نجف می رسند، قرائت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن حق شناس روز پنجشنبه در نشست با مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی - هنری مساجد استان با تاکید بر ضرورت ترویج قرائت زیارت غدیریه، اظهار کرد: با توجه به اینکه جنس این کارها مسجدی است بدون شک در این راستا بایستی از ظرفیت مساجد برای ترویج قرائت زیارت غدیریه و نهج البلاغه خوانی استفاده شود.

وی افزود: در بحث عید غدیر خوشبختانه در همه جای استان، افراد پای کار هستند چرا که موضوع غدیر، موضوعی است که متعلق به یک دهه نیست و جریانی جاری و ساری است.

دبیر بنیاد غدیر قزوین ادامه داد: مجموعه این بنیاد، مجموعه ای مردمی است و هیچ اعتبار دولتی را نیز دریافت نمی کند و به همین جهت در بحث غدیر در حد توان خود آماده همکاری با ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: زیارت غدیریه از زیارتنامه‌ های امام علی (ع) است که از طرف امام هادی (ع) در روز غدیر صادر شد، ۷۰ آیه قرآن کریم و فضائل حضرت علی (ع) در این زیارتنامه وجود دارد که فرازهای زیبا و نابی هستند.

حق شناس تصریح کرد: موضوع دیگر زیارت حضرت امیرالمومنین (ع) در روز یکشنبه ها است که زیارتی کوتاه و یک دقیقه ای است و همچنین بحث نهج البلاغه خوانی و ترویج مفاهیم و آموزه های این کتاب در جامعه باید ترویج یابد که در این حوزه می توان از ظرفیت خیران هم استفاده کرد.

دبیر بنیاد غدیر قزوین اعلام کرد: قرائت زیارت غدیریه، زیارت حضرت علی (ع) در روز یکشنبه و نهج البلاغه خوانی جنسی مسجدی دارند و لازم است در مساجد نسبت به ترویج آن اهتمام کرد که ما در این بخش ها می توانیم کمک کرده و انجام وظیفه کنیم.

وی یادآور شد: پیشنهاد دیگر ما، برگزاری مسابقه عکاسی از جشن های غدیر و مناسک غدیر در روستاها است که در این حوزه هم همکاری می کنیم، ما در بحث غدیر آنچه در توان داریم را انجام می دهیم و آماده همکاری هستیم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد قزوین نیز در این نشست اظهار کرد: برنامه های پیشنهادی ما در دهه ولایت و امامت شامل برگزاری مسابقه نقاشی، مسابقه کتابخوانی، تزیین مساجد و کانون محله، عقد اخوت کانونی ها و مسجدی ها، مسابقات ورزشی، دیدار با سادات محله و مسجد می شود.

حجت الاسلام سید رئوف تقوی ادامه داد: ۳۸۰ کانون فرهنگی هنری در سطح استان قزوین وجود دارد که از ظرفیت این کانون ها می شود برای کارهای میدانی در ایام دهه ولایت و امامت بهره برد.

وی خاطر نشان کرد: جدا از وظیفه سازمانی، وظیفه شرعی و دلی است که برای امیرالمومنین حضرت علی (ع) کار کنیم و این آمادگی وجود دارد که مسابقه عکس نوشته از زیارت غدیریه و مسابقه عکاسی را نیز داشته باشیم.

نظر شما