شناسهٔ خبر: 67149396 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان؛

طرح مشاوره پیش از ازدواج با همکاری سپاه در قزوین اجرا می‌شود

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان؛ معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین از اجرای طرح مشاوره و آموزش‌ پیش از ازدواج جوانان با مشارکت معاونت اجتماعی سپاه حضرت صاحب الامر (عج) در استان قزوین خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، نشست تخصصی در راستای افزایش ایجاد صلح و سازش بین زوجین متقاضی طلاق از طریق همکاری با سپاه استان قزوین برگزار شد.

علی فولیان در این نشست گفت: اعطای مجوز مشاوران و مراکز مشاوره خانواده توسط مرکز وکلا، کانون کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه با طی مراحل قانونی، صادر می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین تصریح کرد: استان صلاحیت ارائه مجوز به مشاورین و مراکز مشاوره خانواده را ندارد و بعد از اخذ مجوز، نظارت بر فعالیت مشاوران و مراکز مشاوره خانواده، بر عهده معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قرار می‌گیرد.

این مقام قضایی در ادامه موضوع ارائه آموزش‌های پیش از ازدواج به جوانان را موجب تحکیم بنیان خانواده دانست و افزود: این مسئله از جمله اقدامات ضروری است که نیازمند نگاه ویژه مسئولان استان در این حوزه است.

فولیان افزود: اگر آموزش‌های مهارت‌های اساسی زندگی به جوانان در پیش از ازدواج و قبل از اتخاذ هرگونه تصمیمی صورت گیرد، ما شاهد انتخاب‌های آگاهانه از سوی طرفین و در نتیجه کاهش مشکلات و اختلافات زناشویی و خانوداگی و همچنین کاهش ورودی پرونده‌ها به محاکم قضایی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه حل موضوعات مرتبط با آسیب‌های اجتماعی، همواره نیازمند مداخلات بین بخشی و بین دستگاهی است، اظهار کرد: در سایه یک ارتباط و پیوندِ قانونیِ بین بخشی، شاهد اقداماتی خواهیم بود که خروجی آن پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و وقوع جرائم است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین با اشاره به اصل 10 قانون اساسی که تاکید بر حفظ نظام خانواده دارد، تصریح کرد: این معاونت آمادگی کامل و لازم را برای پیاده‌سازی و اجرای طرح کارآمد و موثر آموزش‌های پیش از ازدواج به جوانان با تعامل و همکاری سپاه و سایر ادارات و نهادهای مسئول در این حوزه دارد و با احصاء وظایف و تکالیف دستگاه‌های نقش‌آفرین، موارد را جهت اجرا به دفاتر ثبت ازدواج ابلاغ و با همکاری سایر دستگاه‌های مسئول چگونگی اجرای بهینه این طرح را مورد رصد قرار خواهد داد.

وی اظهار کرد: امیدواریم با اجرای موفق طرح آموزش‌های پیش از ازدواج جوانان و تحقق عدالت و حمایت‌های اجتماعی و قانونی در حوزه جوانان، گامی موثر در حفظ و تحکیم بنیان خانواده، ارتقاء سبک زندگی ایرانی اسلامی در بین جوانان و نهایتاً کاهش آسیب‌های مبتلابه خانواده برداریم تا نسل آینده ما زیر یک چتر حمایتی خوب و ایمن، افق روشنی را برای آینده کشور داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما