شناسهٔ خبر: 67316276 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون فرماندار آستارا

حفظ جان هموطنان و شئونات اسلامی از اهداف اصلی ستاد ساماندهی سواحل و دریاست

آستارا - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری آستارا گفت: حفظ جان هموطنان و رعایت شئونات اسلامی از اهداف اصلی تشکیل ستاد ساماندهی سواحل است و بر آن اصرار داریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید حمید موسوی عصر شنبه در جلسه ستاد ساماندهی سواحل شهرستان آستارا اظهار کرد:‌ با توجه به پاکسازی حریم ۶۰ متری ساحل در استان گیلان، لزوم ایجاد زیر ساخت های مختلف جهت ارائه خدمات به گردشگران به ویژه در حوزه فرهنگی و ایجاد برنامه ریزی های دقیق در این حوزه، یکی از مهمترین موضوعات محوری در برنامه ریزی ها و سیاست گذاری های اجرایی است.

وی خواستار توجه تمام دستگاه های اجرایی به تهیه و تدوین برنامه های مختلف و متنوع فرهنگی با حفظ ارزش های اسلامی به منظور ارتقاء نشاط اجتماعی شد.

او با بیان اینکه این شهرستان ۲۰ کیلومتر نوار ساحلی در بخش مرکزی و شهر لوندویل دارد، افزود: کمیته های ۹ گانه ستاد ساماندهی سواحل در شهرستان برنامه ریزی و ایجاد تمهیدات مختلف به منظور ارائه خدمات در بخش های مختلف به گردشگران در نوار ساحلی دریا را در دستور کار داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان آستارا ادامه داد: اولویت ستاد سواحل دریا ارائه هرگونه خدمات رفاهی به گردشگران و شهروندان و همچنین کاهش غریق در سواحل در جهت فراهم سازی رضایت مندی همگان است.

موسوی بیان کرد: با توجه به نزدیکی ایام محرم و صفر و مسافر پذیر بودن شهرستان آستارا، با حفظ حرمت این ماه ها باید برنامه های ویژه فرهنگی و اجتماعی در ساحل در راستای فراهم سازی فضای با نشاط و پویا برای جوانان و خانواده ها و بهره برداری سالم از دریا پیش بینی و اجرا شود.

وی خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده امسال طرح سالم سازی در سواحل صدف، مخیری و شهر لوندویل اجرا می شود و بیش از ۱۰۰ نفر از عوامل امداد و نجات، انتظامی و درمانی در این طرح ها فعالیت می کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان آستارا تصریح کرد: همچنین حدود ۲۱ نقطه خطر آفرین در سواحل بخش مرکزی و شهر لوندویل شناسایی شده که نسبت به استقرار عوامل امداد و نجات در این محدوده ها اقدام می شود.

وی خدمات رسانی مطلوب در سطح سواحل و طرح های سالم سازی دریا، کاهش خطرات، بهره مندی مناسب مسافران و گردشگران از سواحل، برگزاری جشنواره ها و برنامه های فرهنگی و هنری و غیره را از سیاست های ستاد ساماندهی سواحل شهرستان دانست.

موسوی عنوان کرد: ظرفیت‌های گردشگری بسیاری در مناطق ساحلی وجود دارد و جلب مشارکت بخش خصوصی در توسعه این ظرفیت ها و ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی برای این مناطق محور عمل است.

وی با بیان اینکه آستارا با برخورداری از نوار ساحلی در شمار شهرستان های ساحلی گردشگر پذیر است، گفت: با توجه به پاک‌سازی حریم ۶۰ متری ساحل در استان، ایجاد زیرساخت‌های مختلف برای ارائه خدمات مناسب به گردشگران به ویژه در حوزه فرهنگی و برنامه‌ریزی‌های دقیق از جمله ضرورت‌هاست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان آستارا گفت: طی ماه‌های اسفندماه و فروردین هم نزدیک به یک میلیون نفر به شهرستان آستارا سفر کردند و با توجه به ایام تابستان باید فضای مناسب بهداشتی، درمانی و اسکان برای آنها برنامه‌ریزی شود.

وی تاکید کرد: اداره بهداشت و درمان شهرستان آستارا در خصوص عملکرد رستوران ها، اغذیه فروشی ها و آبمیوه فروشی ها نظارت کامل داشته باشد و از هرگونه تخلف در این خصوص برخورد قاطع نماید زیرا نباید برای مسافران و بومی های شهرستان آستارا به جهت کوتاهی و کم کاری آنها مشکلی پیش آید.

موسوی از اداره میراث فرهنگی و گردشگری هم خواست در خصوص سرکشی و نظارت به هتل ها، مسافرخانه ها و خانه مسافرهایی که در سطح شهرستان اقدام به اجاره خانه می کنند نظارت بیشتری داشته باشند تا در زمینه نرخ های مصوب آنها تخطی صورت نگیرد و همچنین بر رضایت مندی مسافران تاکید شود.

شهرستان بندری آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت همجوار با استان اردبیل و جمهوری آذربایجان است؛ این شهرستان سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه دارد.

نظر شما