شناسهٔ خبر: 67397697 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مجری طرح آبرسانی به شهرهای شمال کرمان:

اجرای طرح آبرسانی به شمال استان کرمان با پیگیری دولت سیزدهم

کرمان- مجری طرح آبرسانی به شهرهای شمال کرمان گفت: علی رغم همه پیچیدگی های فنی، طرح آبرسانی به شهرهای شمال کرمان با پیگیری های دولت سیزدهم و شخص رییس جمهور شهید اجرایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سید علیرضا ساداتی فرد صبح پنجشنبه در مراسم افتتاح فاز اول طرح تأمین آب شرب از خط صنعت به شهرهای رفسنجان و کرمان، اظهار کرد: خشکسالی چند سال اخیر و افت سطح منابع آب زیرزمینی در استان کرمان از یکسو و رشد جمعیت منطقه از سوی دیگر منابع آب استان کرمان را با محدودیت شدید مواجه کرده است.

وی افزود: به منظور تأمین بخشی از کمبود آب مورد نیاز و کاهش تنش آبی در شهرهای شمالی استان کرمان خصوصاً رفسنجان و کرمان، طرح انتقال آب از خط صنعت، به عنوان راهکار میان مدت با جدیت در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفت.

ساداتی فرد بیان کرد: با همت سختکوشان صنعت آب کشور، فاز اول طرح تأمین آب شرب شهرهای کرمان و رفسنجان از خط صنعت با همکاری وزارتخانه‌های نیرو و صمت، توسط شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران به سرانجام رسید.

وی افزود: برای این طرح ۳۵ کیلومتر خط لوله فولادی به اقطار ۱۰۰۰، ۱۶۰۰ و ۲۰۰۰ میلیمتر توسط وزارتخانه‌های صمت و نیرو با ارزشی بالغ بر ۱۶ هزار میلیارد ریال اجرا شده است.

مجری طرح آبرسانی به شهرهای شمال کرمان گفت: علی رغم همه پیچیدگی‌های فنی، این طرح با پیگیری‌های دولت سیزدهم و شخص رئیس جمهور شهید، آیت الله رئیسی جهت بهره مندی مردم شریف رفسنجان از آب سالم و پایدار، در مدتی کمتر از ۹ ماه توسط شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران اجرایی شد.

ساداتی فرد با بیان اینکه این پروژه از اهمیت ویژه ای برخوردار است، خاطر نشان کرد: برای اولین بار مردم استان کرمان نیز به عنوان آب شرب از خط انتقال صنعت بهره مند خواهند شد که از خلیج همیشه فارس با صرف هزینه قابل توجه و زحمات فراوانی به فلات مرکزی کشور اجرا شده است.

مجری طرح آبرسانی به شهرهای شمال کرمان یادآور شد: اکنون فاز اول بهره برداری از این طرح با انتقال آب به شهر رفسنجان آغاز شده است.

وی در پایان گفت: با تأمین اعتبار مورد نیاز، فاز دوم طرح که آبرسانی به شهر کرمان با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی است، بزودی به بهره برداری خواهد رسید.

یادآوری می‌شود: افتتاح فاز اول طرح تأمین آب شرب از خط صنعت به شهرهای رفسنجان و کرمان، با حضور استاندار کرمان، مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمان، فرماندار، امام جمعه و مسئولان استانی و شهرستان و در ارتباط ویدئو کنفرانس با مخبر سرپرست ریاست جمهوری، ابرپروژه انتقال آب خلیج فارس به رفسنجان به بهره‌برداری رسید.

نظر شما