شناسهٔ خبر: 67316250 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار گیلان:

۳۴۱۹ دانش آموز گیلانی در مدارس استعدادهای درخشان تحصیل می‌کنند

استاندار گیلان با اشاره به فعالیت ۱۷ مرکز آموزشی استعدادهای درخشان در این استان گفت: هم اکنون ۳۴۱۹ دانش‌آموز در قالب ۱۷ مدرسه استعدادهای درخشان مشغول به تحصیل هستند.

صاحب‌خبر -

اسدالله عباسی امروز، ۲ تیرماه در دیدار معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان(سمپاد)، با بیان اینکه گیلان در حوزه علمی و فرهنگی دارای پیشینه بسیار خوبی است، اظهار کرد: استان سرافراز و مستعد گیلان در حوزه پرورش نیروهای علمی و فرهنگی همانند دیگر بخش‌ها، در ایران اسلامی زبانزد است.

وی با بیان اینکه باید رفع خلاء های موجود، حوزه پرورشی دانش‌آموزان مورد توجه ویژه قرار گیرد، گفت: در مسئله استعدادهای درخشان در گذشته با نقطه ضعف مواجه بودیم و توجه فقط به رشد ذهنی و علمی دانش آموزان بود ولی در دولت سیزدهم به رشد شخصیتی، عاطفی و فرهنگی دانش آموزان در مدارس به ویژه استعدادهای درخشان توجه شده است.

استاندار گیلان با اشاره به فعالیت ۱۷ مرکز آموزشی استعدادهای درخشان در این استان افزود: هم اکنون ۳۴۱۹ دانش‌آموز در قالب ۱۷ مدرسه استعدادهای درخشان مشغول به تحصیل هستند.

عباسی با تاکید بر اینکه  وزارت آموزش و پرورش باید در تعیین مدیران مدارس استعدادهای درخشان با دقت عمل کند، تصریح کرد: مدیران مدارس سمپاد در کنار اینکه نخبه و مدیر خوب هستند، باید یک روانشناس خوب نیز باشند زیرا اگر بتوانیم دانش‌آموزان را در حوزه‌های مختلف از جمله پرورشی تربیت کنیم، موفق‌تر خواهیم بود.

وی با تاکید بر لزوم توجه به توسعه نظام تعلیم و تربیت در گیلان، اظهار کرد: توجه به اقتصاد آموزش و پرورش در واقع سرمایه‌گذاری آینده کشور است، ولی در گذشته به آن توجه نشده؛ هر چند دولت سیزدهم و شهید جمهور عزیزمان اقدامات خوبی را در این حوزه انجام داده است.

انتهای پیام

نظر شما