شناسهٔ خبر: 67315146 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سه هزار و ۴۱۹ دانش آموز در مدارس استعدادهای درخشان گیلان تحصیل می‌کنند

رشت- ایرنا- استاندار گیلان با اشاره فعالیت ۱۷ مرکز آموزشی استعدادهای درخشان در استان گفت: هم اکنون سه هزار و ۴۱۹ دانش‌آموز در قالب ۱۷ مدرسه استعدادهای درخشان مشغول به تحصیل هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری گیلان، اسدالله عباسی عصر شنبه در دیدار با معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان (سمپاد) با اشاره به پیشینه بسیار خوب گیلان در حوزه علمی و فرهنگی گفت: استان مستعد گیلان در حوزه پرورش نیروهای علمی و فرهنگی همانند دیگر بخش ها در کشور شهره است.

وی بر رفع خلاءهای موجود حوزه پرورشی دانش‌آموزان تاکید کرد و افزود: در گذشته استعدادهای درخشان با نقاط ضعفی مانند توجه تک بعدی به رشد ذهنی و علمی دانش آموزان مواجه بود اما دولت سیزدهم توجه ویژه ای به رشد شخصیتی، عاطفی و فرهنگی دانش آموزان در مدارس به ویژه در مدارس استعدادهای درخشان داشت.

عباسی تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش باید در تعیین مدیران مدارس و استعدادهای درخشان با دقت عمل کند، مدیران مدارس سمپاد نیز که در زمره مدیران نخبه و خوب بشمار می روند نیز باید روانشناس باشند تا دانش آموزان را در حوزه‌های مختلف از جمله پرورشی تربیت کنند.

وی بر لزوم توجه به توسعه نظام تعلیم و تربیت در گیلان نیز تاکید کرد و توجه به اقتصاد آموزش و پرورش را سرمایه‌گذاری در آینده کشور دانست.

وی ادامه دارد: برخلاف دولت‌های پیشین این موضوع در دولت سیزدهم و شهید جمهور اقدامات خوبی را در این حوزه انجام داده است.

۷۳۰ مدرسه سمپاد در کشور فعال است

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پرورش استعدادهای درخشان نیز در این دیدار با بیان اینکه سمپاد در سال ۱۳۹۷ با دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی دوباره احیا شد، اظهار کرد: سه هدف بلند مدت در این زمینه دیده شده است که نخست تعلیم و تربیت متوازن، هدف دوم گسترش چتر خدمات برای استعدادهایی است که خارج از محدوده مدارس سمپاد هستند و سومین هدف پرورش استعدادهای غیر سمپادی و تقویت آنان است.

الهام یاوری با بیان اینکه ۷۳۰ مدرسه سمپاد در کشور وجود دارد که بیش از ۱۳۰ هزار دانش آموز در این مدارس تحصیل می‌کنند، گفت: بیش از ۶۰ درصد دانش آموزان سمپادی در کنار تحصیل، یک فعالیت ورزشی یا فرهنگی دارند که این امر نقش مهمی در توسعه فرهنگی کشور در حوزه‌های مختلف دارد.

رئیس سازمان استعدادهای درخشان کشور با اشاره به اینکه همواره حدود ۷۰ درصد قبولی‌های کنکور از مدارس سمپاد هستند، تصریح کرد: در تحول جدیدی که رخ داده است، دانش آموزان سمپادی از مدارس شهرستان‌ها سهم بسیار بیشتری از رتبه‌های برتر کنکور را به خود اختصاص داده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نیز در این دیدار گفت: آزمون استعدادهای درخشان و نمونه دولتی ورودی پایه دهم دیروز جمعه در ۲۵ حوزه امتحانی پنج منطقه آموزش و پرورش در شهرستان‌های فومن، لنگرود، تالش، ناحیه یک و ۲ رشت برگزار شد که پنج هزار و ۴۱۰ دانش‌آموز دختر و پسر پایه نهم استان برای آزمون ورودی پایه دهم این مدارس رقابت کردند.

محمدحسین رمضانی با اشاره به برگزاری آزمون ورودی پایه هفتم مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی طی روز گذشته در استان همزمان با سراسر کشور گفت: این آزمون در ۲۱ حوزه امتحانی با شرکت چهار هزار و ۳۳۹ دانش‌آموز برگزار شد.

سهمیه پذیرش دانش‌آموز در مدارس سمپاد (استعدادهای درخشان) استان در سال تحصیلی آینده از طریق آزمون ۷۷۷ نفر در نظر گرفته شد.

هم اینک سه هزار و ۴۱۹ دانش‌آموز در مدارس سمپاد شامل ۱۷ دبیرستان در ۱۱ مرکز در شهرستان‌های تالش، لاهیجان، لنگرود و نواحی یک و ۲ تحصیل می‌کنند. استان گیلان دارای افزون بر ۳۷۰ هزار دانش‌آموز است که در حدود چهار هزار واحد آموزشی تحصیل می‌کنند.

نظر شما