شناسهٔ خبر: 67316350 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون وزیر آموزش و پرورش:

۷۳۰ مدرسه سمپاد در کشور فعال است

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۷۳۰ مدرسه سمپاد در کشور وجود دارد، گفت: بیش از ۱۳۰ هزار دانش آموز در این مدارس تحصیل می‌کنند.

صاحب‌خبر -

الهام یاوری امروز، ۲ تیرماه در دیدار با استاندار گیلان، با بیان اینکه سمپاد در سال ۱۳۹۷ با دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی دوباره احیا شد، اظهار کرد: سه هدف بلندمدت در این زمینه دیده شده که هدف اول تعلیم و تربیت متوازن بوده است.

وی تصریح کرد: هدف دوم گسترش چتر خدمات برای استعدادهایی که خارج از محدوده مدارس سمپاد هستند و هدف سوم پرورش استعدادهای غیر سمپادی و تقویت آنان است.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پرورش استعدادهای درخشان با بیان اینکه ۷۳۰ مدرسه سمپاد در کشور وجود دارد، گفت: بیش از ۱۳۰ هزار دانش آموز در این مدارس تحصیل می‌کنند.

یاوری ادامه داد: بیش از ۶۰ درصد دانش آموزان سمپادی در کنار تحصیل یک فعالیت ورزشی یا فرهنگی دارند که این امر نقش مهمی در توسعه فرهنگی کشور در حوزه‌های مختلف دارد.

وی با اشاره به اینکه همواره حدود ۷۰ درصد قبولی‌های کنکور از مدارس سمپاد هستند، تصریح کرد: در تحول جدیدی که رخ داده است، دانش آموزان سمپادی از مدارس شهرستان‌ها سهم بسیار بیشتری از رتبه‌های برتر کنکور را به خود اختصاص داده اند.

محمدحسین رمضانی، مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نیز در این دیدار با ارائه گزارش، گفت: آزمون استعدادهای درخشان و نمونه دولتی ورودی پایه دهم روز گذشته، اول تیرماه در ۲۵ حوزه امتحانی پنج منطقه آموزش و پرورش در شهرستان‌های فومن، لنگرود، تالش و ناحیه یک و دو رشت برگزار شد.

وی اظهار کرد: ۵۴۱۰ دانش‌آموز دختر و پسر پایه نهم استان برای آزمون ورودی پایه دهم این مدارس رقابت کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به برگزاری آزمون ورودی پایه هفتم مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی طی روز گذشته در استان همزمان با سراسر کشور، ادامه داد: این آزمون در ۲۱ حوزه امتحانی با شرکت ۴۳۳۹ دانش‌آموز برگزار شد.

انتهای پیام

نظر شما