شناسهٔ خبر: 67276517 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار چابهار:

احیای تعاونی‌های شیلاتی باعث اشتغال، رونق و آبادانی سواحل بلوچستان خواهد شد

چابهار - ایرنا - معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار گفت: شکل‌گیری و فعالیت تعاونی‌ها برای ایجاد اشتغال مهم است و واگذاری تعاونی‌ها با شرایط موثر و همراهی بیشتر مسوولان مربوطه برای تحقق این امر کاربردی از نیازهای سواحل بلوچستان است.

صاحب‌خبر -

جواد سپاهی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: بررسی مشکلات تعاونی ها بویژه تعاونی های صیادی در منطقه و حل مشکلات آنان باعث افزایش اشتغال و توسعه منطقه خواهد شد.

وی با اشاره به سال "جهش تولید با مشارکت مردم" افزود: برای تحقق شعار سال باید همراهی و همفکری و استفاده از ایده‌های جوانان با مشارکت عموم مردم این فرصت را به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

رییس شورای اشتغال چابهار گفت: در سال مشارکت مردمی مهمترین عمل توجه ویژه به اشتغال و راه‌اندازی کسب و کارهای کوچک برای اشتغالزایی در شهرستان‌های جنوب، بویژه شهر اقتصادی چابهار است.

وی ادامه داد: در شهرستان‌های چابهار و دشتیاری برای ایجاد اشتغال و توسعه منطقه و جذب گردشگر و توریسم سرمایه گذاران زیادی درخواست سرمایه گذاری کردند و ما باید به بهترین شکل ممکن بتوانیم مقدمات فعالیت این عزیزان را فراهم کنیم.

سپاهی تصریح کرد: در چابهار بستر دریا و زیبایی‌های منحصر به فرد شهرستان های دشتیاری و چابهار می‌تواند نقش مهمی در توسعه اشتغالزایی سیستان و بلوچستان و کشور داشته باشد.

وی همراهی بانک‌ها برای ارایه تسهیلات برای توسعه منطقه را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: باید اعتبارات و سرفصل های مالی دقیق در حوزه گردشگری و شیلات و سایر موارد در اختیار سرمایه گذاران قرار گیرد تا با سهولت این کار را انجام دهند.

فرماندار چابهار گفت: شهرستان چابهار نمره قابل قبولی در اشتغالزایی در سیستان و بلوچستان و کشور کسب کرده و امیدواریم با اراده، همفکری و همراهی همدیگر بتوانیم تلاش‌های موثری در حوزه کسب و کار و اشتغال داشته باشیم.

وی تصریح کرد: حضور رییس جمهور شهیدمان در شهرستان چابهار و سیستان و بلوچستان و تاکیدات ایشان در خصوص اشتغال جوانان و اشتغالزایی از دغدغه های همیشگی شان بود.

سپاهی، تبیین برنامه های حوزه اشتغال، تعاون و احیای تعاونی های شیلاتی حوزه جنوب و گزارش سامانه رصد اشتغال در سالجاری را مورد تاکید قرار داد.

نظر شما