شناسهٔ خبر: 67276518 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

جلیلی معتقد به شایسته‌سالاری و نشستن نخبگان بر مسندهاست

رئیس مرکز مدیریت طرح‌های کلان و پیشران معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: جلیلی تیم دارد اما باند ندارد و واقعا معتقد به شایسته‌سالاری و نشستن نخبگان بر مسندهاست و با سعه صدر، حرف‌های جامعه نخبگانی را می‌شنود و مشورت می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، میثم فرج‌اللهی رئیس مرکز مدیریت طرح‌های کلان و پیشران معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در مراسم افتتاحیه ستاد مرکزی جوانان استان گیلان با اشاره به اینکه کشور در شرایط ویژه‌ای قرار دارد، اظهار کرد: از نظر مباحث سیاسی و اقتصادی خاطرات تلخی از دهه نود در ذهن داریم که فراموش نمی‌شود اما دولت شهید رییسی همواره تلاش کرد که مسیرهای غلط را اصلاح کند و ریل‌گذاری‌های خوبی در کشور انجام شد و می‌طلبد که رییس جمهور بعدی بسیار پرتوان و مقید به انقلاب ادامه‌دهنده این مسیر باشد. 

وی با بیان اینکه حدود هفت سال است که توفیق شاگردی در محضر دکتر جلیلی را دارم، افزود: وی یک انسان پاک‌دست، متخصص و با تمام وجود باورمند به گفتمان انقلاب و ولایت‌فقیه است و تسلط خوبی نیز نسبت به ظرفیت‌ها، چالش‌های کشور و راه‌حل‌ها دارد. 

رئیس مرکز مدیریت طرح‌های کلان و پیشران معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با اشاره به اینکه تقوا و سیاست در دکتر جلیلی در حد اعلا وجود دارد، بیان کرد: صداقت و اخلاص از اوصاف منحصر به فرد سعید جلیلی است و مصالح کشور را بر همه چیز ترجیح می‌دهد و معتقد به گفتمان انقلاب است و افرادی که معتقد به گفتمان انقلاب باشند در دولتش جایگاه خواهند داشت. 

فرج‌اللهی با تاکید بر اینکه جلیلی برای دوستانش هم به‌ دنبال پست و مقام نیست، افزود: جلیلی تیم دارد اما باند ندارد و واقعا معتقد به شایسته‌سالاری و نشستن نخبگان بر مسندهاست و با سعه صدر، حرف‌های جامعه نخبگانی را می‌شنود و مشورت می‌گیرد. 

وی با اشاره به متخصص و صاحب نظر بودن سعید جلیلی در حوزه‌های مختلف گفت: همه‌ جانبه‌نگری وی به مباحث مختلف، بسیار مهم است و در دوره‌ای که وی دبیر شورای عالی امنیت ملی بودند هم کارهای بزرگی رقم خورد. 

رئیس مرکز مدیریت طرح‌های کلان و پیشران معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، ریاست جمهوری را به‌ مثابه ستاد فرماندهی دانست که باید طراحی عملیات و شناسایی در آن صورت گیرد، تصریح کرد: سعید جلیلی قادر است در لایه‌های مدیریت کلان کشور قاطعانه عمل و تصمیم‌گیری کند و لذا در این یک هفته باقی مانده که قرار است سرنوشت کشور مشخص شود باید همه فرض کنیم شب عملیات است و هرچه در توان داریم بگذاریم تا بهترین نتیجه برای کشور رقم بخورد.

فرج‌اللهی با اشاره به برخی خصوصیات رییس جمهور خوب بیان کرد: تسلط و عمق نگاه رییس جمهور نسبت به پتانسیل و ظرفیت‌های کشور بسیار اهمیت دارد و در تصمیم‌گیری او نقش دارد. 

وی اعتماد به نفس داشتن، شناخت نسبت به سرمایه‌های کشور و باور قلبی به گفتمان انقلاب را از دیگر خصوصیات رییس جمهور خوب دنست و افزود: مردم ایران در راه گفتمان انقلاب و رهبری شهید داده‌اند تا این گفتمان حفظ شود و لذا در حوزه سیاست خارجی و تعاملات با سایر کشورها باید گفتمان انقلاب به عنوان یک اصل مورد توجه باشد. 

رئیس مرکز مدیریت طرح‌های کلان و پیشران معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با بیان اینکه رییس جمهور باید در برابر تهدیدات داخلی و خارجی شجاعت داشته باشد و بتواند شجاعانه و قدرتمندانه تصمیم بگیرد، گفت: در خیلی از مناسبات دولتی بین وزارتخانه‌ها تعارض وجود دارد و لذا رییس جمهور باید با قدرت و توان تصمیم‌گیری خود، تعارضات بین وزارتخانه‌ها را برطرف کند. 

پیشران معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، با اشاره به اینکه بعد از مولفه شجاعت و قدرت تصمیم‌گیری، داشتن برنامه بسیار مهم است، افزود: در برنامه‌ها هم باید گفتمان انقلاب توجه شود در غیر این صورت به درد نمی‌خورد. 

به گفته فرج‌اللهی، به عنوان کسی که در محضر سعید جلیلی افتخار شاگردی داشته‌ام می‌توانم اعلام کنم که خصوصیات یک رییس جمهور خوب در وی وجود دارد و عمق نگاه و فهم ایشان نسبت به مسائل مختلف و برنامه‌هایشان در جهت پیشرفت و جهش در کشور نشان از اصلح بودن دارد. 

انتهای پیام/

نظر شما