شناسهٔ خبر: 67276483 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نجات ۱۵۳ نوزاد از سقط جنین در استان سمنان

رئیس مرکز تخصصی "نفس" استان سمنان از نجات سقط ۱۵۳ نوزاد خبر داد.

صاحب‌خبر -

ابوالفضل منشی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شاهرود، اظهار داشت: با راه‌اندازی مراکز نجات فرزندان سقط در راستای حمایت از قانون جوانی جمعیت در سال جاری 153 نوزاد در استان سمنان نجات پیدا کردند.

وی با بیان اینکه با راه‌اندازی این مراکز در شهرهای استان سمنان از آمار بالای سقط جنین در استان جلوگیری شده است، افزود: مرکز تخصصی نجات فرزندان سقط دامغان سومین مرکز تخصصی استان سمنان است که در بیست و یکم خردادماه راه‌اندازی شد.

رئیس مرکز تخصصی "نفس" استان سمنان تصریح کرد: مراکز نفس در سراسر استان با حضور متخصصان زنان و زایمان، متخصصان مامایی و فعالان اجتماعی در حال ارائه خدمات به‌ شهروندان استان سمنان هستند.

منشی‌زاده با اشاره به فرایند اقدامات عوامل مرکز تخصصی نجات جنین (نفس) عنوان کرد: این عوامل خانواده‌هایی که قصد سقط جنین را دارند، شناسایی و آنان را از انجام این عمل منصرف می‌کند تا آن کودک زنده بماند.

وی هدف از راه‌اندازی مراکز نجات فرزندان سقط را پیشگیری و آگاهی بخشی در زمینه سقط و در راستای حمایت خانواده و جوانی جمعیت در استان سمنان عنوان کرد و اظهار داشت: این مراکز از طریق ارتباط گرفتن با مادرانی که به هر دلیل یا مشکل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و... تصمیم به سقط دارند را حمایت کرده و خانواده‌ از کمک‌های این مراکز با وجود کارشناسان خبره در زمینه‌های مختلف بهره‌مند خواهد شد.

رئیس مرکز تخصصی "نفس" استان سمنان عنوان کرد: یکی از عوامل مؤثر در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پیشگیری از سقط جنین است که امیدواریم با راه‌اندازی این مراکز در استان سمنان گام‌های بلندی را برداریم

انتهای پیام/363/

نظر شما