شناسهٔ خبر: 67066196 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بلبزان همچنان میسوزد

فرماندار پاوه از تداوم آتش‌سوزی در منطقه «بلبزان» پاوه خبر داد.

صاحب‌خبر -

علیرضا حیدری با اشاره به اینکه آتش‌سوزی در منطقه بلبزان پاوه از روز سه‌شنبه (۱۵ خرداد) آغاز و روز چهارشنبه اطفا شد، گفت:  از عصر روز پنجشنبه (۱۷ خرداد) به دلیل وزش باد و گرمای شدید هوا آتش دوباره در این منطقه شعله‌ور شد و با وجود تلاش‌های گسترده‌ای که صورت گرفته، هنوز خاموش نشده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ستاد مدیریت بحران برای مهار این آتش‌سوزی تشکیل شده و تمام دستگاه‌ها از جمله مدیریت بحران استانداری، فرمانداری، محیط زیست، منابع طبیعی، سپاه، مرزبانی و خصوصاً نیرو‌های مردمی پای کار هستند.

فرماندار پاوه از اعزام دو دستگاه بالگرد برای مهار آتش‌سوزی در این منطقه نیز خبر داد که شامل یک دستگاه بالگرد آبپاش و یک دستگاه بالگرد برای هلی برد نیرو‌ها به منطقه است.

 حیدری گفت: با وجود اینکه وزش باد، گرمای هوا و شرایط توپوگرافی منطقه شرایط مقابله با آتش را بسیار دشوار کرده، اما نیرو‌ها با تمام توان تا اطفای کامل حریق پای کار هستند.

وی با بیان اینکه منطقه بلبزان یک منطقه با پوشش گیاهی غنی متشکل از جنگل و مرتع و دارای گونه‌های جانوری شاخص است که در ادامه به منطقه حفاظت شده بوزین و مره‌خیل منتهی می‌شود، افزود: آتش‌سوزی اکنون در حال حرکت به سمت منطقه بوزین و مره‌خیل است.

فرماندار پاوه در خصوص اینکه چه سطحی از منطقه بلبزان دچار حریق شده نیز عنوان کرد: اعلام وسعت دقیق حریق رخ داده منوط به پایان کار است. اما پیش از این حدود ۳۰ هکتار از این منطقه دچار آتش سوزی شده بود که با توجه به تداوم حریق، قطعاً این سطح افزایش یافته است.

حیدری اظهار کرد: درباره تلفات گونه‌های جانوری نیز باید پس از پایان حریق اعلام نظر کرد، اما حتی اگر گونه‌های جانوری آسیب جدی ندیده باشند حداقل زیستگاه آنها ناامن شده و ممکن است محل زندگی خود را از دست داده باشند.

به گفته فرماندار پاوه علت دقیق وقوع این آتش‌سوزی هنوز مشخص نیست .

نظر شما