شناسهٔ خبر: 67071117 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

درخواست کمک مردمی برای مهار آتش در «بلبزان»

فاطمه کمانی

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با بیان اینکه آتش‌سوزی در جنگل‌های بلبزان پاوه هنوز مهار نشده، گفت: درخواست داریم نیروهای مردمی و دوستدار محیط زیست برای کمک به مهار آتش پای کار بیایند.

صاحب‌خبر -

افشین یگانه در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به تداوم آتش‌سوزی در منطقه بلبزان پاوه، گفت: متاسفانه علی‌رغم تلاش همه دستگاه‌های مختلف و پای کار بودن همه نیروها، حریق هنوز اطفاء نشده، اما در حال کنترل است.

وی ادامه داد: در حال حاضر دو دستگاه بالگرد برای جابجایی نیروها و آبپاشی روی حریق پای کار هستند و از ظرفیت و امکانات تمام نیروها استفاده می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه عامل اصلی که تاکنون مانع اطفای حریق شده را شرایط سخت منطقه شامل وزش باد شدید و صعب‌العبور و کوهستانی بودن منطقه اعلام کرد.

یگانه از مشارکت جدی نیروهای مردمی و دوست‌داران محیط زیست برای کمک به مهار آتش یاد کرد و افزود: درخواست داریم تعداد بیشتری از نیروهای مردمی برای کمک به مهار آتش پای کار بیایند.

وی خاطرنشان کرد: بنا داریم با مشارکت نیروهای مردمی، آتش‌بُرهایی در منطقه ایجاد کنیم که مانع گسترش آتش به سایر نقاط شود و بتوانیم حریق را کنترل کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه از مردم خواست: اخبار مربوط به آخرین وضعیت آتش‌سوزی را از مراجع معتبر پیگیری کنند.

آتش‌سوزی در جنگل‌های بلبزان پاوه از عصر روز سه‌شنبه (۱۵ خرداد) آغاز و بعد از ۲۴ ساعت مهار شد، اما از عصر پنجشنبه (۱۷ خرداد) دوباره شعله‌ور شده و تاکنون مهار نشده است.

انتهای پیام

نظر شما