شناسهٔ خبر: 67307153 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نمایشگاه تخصصی نقاشی‌خط در اردستان افتتاح شد

کاشان - ایرنا - نمایشگاه تخصصی «نقاشی‌خط، کالیگرافی و خوشنویسی» روز شنبه در نگارخانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردستان افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردستان در مراسم افتتاح این نمایشگاه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این نمایشگاه با نمایش ۵۰ تابلو از آثار استاد احسان شافعی از امروز کار خود را آغاز کرد و تا پنجشنبه هفتم تیر برپاست.

رضوان امامدادی افزود: کالیگرافی نوع خاصی از نوشتن است که در آن خط ها باهم تلاقی پیدا می‌کنند و در حقیقت نوعی ترکیب‌بندی خط است.

وی با بیان اینکه نقاشی‌خط گونه‌ای متفاوت از کالیگرافی است، ادامه داد: خوشنویسی و حروف‌نگاری(تایپوگرافی) نیز مجزا از هنر کالیگرافی شناخته می‌شود.

امامدادی گفت: نوشته‌ها در کالیگرافی بدون در نظر گرفتن معنی و مفهوم خاص نوشتاری است و بیشتر از حیث زیبایی و حس درونی هنرمند مورد توجه واقع می شود در واقع در این هنر از فرم و شکل بعضی از حروف و حرکات، اثری خلق می‌شود که حس آرامش و رهایی به دنبال دارد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردستان اضافه کرد: این هنر برای هنرمند خالق اثر و بیننده، به‌دور از چهارچوب‌های رایج در هنر خوشنویسی و بدون محدودیت در یک قالب خاص، زیبا و منحصر به فرد است.

این نمایشگاه صبح از ساعت ۹ تا ۱۳ و عصر از ساعت ۱۷ تا ۲۰ برپاست.

شهرستان اردستان با بیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان است.

نظر شما