شناسهٔ خبر: 67393453 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

طرح آبرسانی به شهر تفرش از سرچشمه هفتیان افتتاح شد

اراک - ایرنا - طرح ملی آبرسانی به شهر تفرش و ۴۰ روستای در مسیر چشمه هفتیان روز پنجشنبه با حضور سرپرست ریاست جمهوری (به صورت ارتباط دورسخنی) افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، استاندار مرکزی در این آیین گفت: با افتتاح این طرح آبرسانی، تنش آبی در شهرستان تفرش رفع شد و تا سالهای سال مردم از این طرح بهرمند می‌شوند.

«فرزاد مخلص الائمه» افزود: در این طرح چهار ایستگاه اصلی و چهار ایستگاه پمپاژ فرعی و نیز ۲۸ مخزن با ظرفیت ۲۶ هزار مترمکعب پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: این طرح آبرسانی به لحاظ توپوگرافی خاص منطقه از پیچیده‌ترین طرح‌های آبرسانی است که هدف از اجرای آن، انتقال ۱۵۰ لیتر بر ثانیه شامل ۱۰۰ لیتر برای شهر تفرش و ۵۰ لیتر برای روستاهای این شهرستان است.

استاندار مرکزی اظهار کرد: طول خطوط اصلی این طرح آبرسانی ۶۸ کیلومتر و طول خطوط فرعی ۱۰۰ کیلومتر است و آب سرچشمه هفتیان توسط چهار ایستگاه‌ اصلی جفتان، نقوسان، طریزآباد و قزلجه پمپاژ و در خطوط جاری می‌شود.

مخلص الائمه اضافه کرد: یک‌هزار و ۳۰۰ تیر چراغ برق برای ۶۳ کیلومتر انتقال در این پروژه در مناطق سخت گذر نصب شده است.

وی ارزش این طرح را ۲۰ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از اعتبار مورد نیاز این طرح سال ۱۴۰۱ در سفر شهید جمهور و هیات دولت سیزدهم به استان مرکزی تخصیص یافت.

استاندار مرکزی با بیان اینکه همزمان با این طرح، پنج پست برق۶۳ کیلو ولت در اراک، ساوه، زرندیه و محلات، ۲ تصفیه خانه فاضلاب، فاز دوم تصفیه خانه خمین، بهسازی شبکه توزیع برق شهری و روستایی در ۱۶۰ روستا و ۳۴ شهر استان افتتاح شد، بیان کرد: اعتبار مجموع این طرح‌ها ۳۷ هزار و ۲۰ میلیارد ریال بوده است.

شهرستان تفرش با جمعیتی بالغ بر ۲۵ هزار نفر در ۸۵ کیلومتری شمال شرقی اراک مرکز استان مرکزی قرار دارد.

نظر شما