شناسهٔ خبر: 67307158 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مختومه شدن ۱۰۰ درصد پرونده‌های قضایی در چهارمحال و بختیاری

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت: در سه ماهه نخست امسال، ۱۰۰ درصد پرونده‌های قضایی در استان مختومه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، محمد رزم در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه، سالروز شهادت آیت الله دکتر سیدمحمد بهشتی و ۷۲ تن از یاران با وفای وی گفت: شهید بهشتی سند ماندگار قوه قضائیه است و هنوز گنجینه‌های شخصیتی وی برای بسیاری ناشناخته است.
وی با اشاره به اینکه در تقویم ملی، از یکم تا هفتم تیرماه به عنوان هفته قوه قضائیه نامگذاری شده است، افزود: هفته قوه قضاییه فرصتی مغتنم برای معرفی شهید بهشتی به نسل جوان است.
رزم اضافه کرد: جنبه مردمی از مهمترین جنبه‌های قوه قضائیه است و امروز قوه قضائیه به عنوان قوه‌ای که عدالت و امنیت را در جامعه بر عهده دارد برای خدمت به مردم تلاش مجاهدانه دارد.
وی با اشاره به عملکرد دستگاه قضایی استان، بیان داشت: فروردین ماه سال گذشته، ۲۰۹ هزار و ۹۳۷ فقره پرونده قضایی تشکیل و به مراجع قضایی استان ابلاغ شد که از این تعداد ۲۹۶ هزار و ۲۷۰ فقره پرونده مختومه شده است.
رزم تصریح کرد: همچنین در سه ماهه نخست امسال، ۱۰۰ درصد پرونده‌های قضایی در استان مختومه شدند.
وی اظهار داشت: ابلاغ‌های الکترونیک به ۹۴ درصد رسیده است که نسبت به سال قبل دو درصد افزایش داشته است.
رزم گفت: شعب نامتعارف از ۷۰ شعبه به ۳۱ شعبه رسیده است.
وی ادامه داد: افزودن ۱۷ شعبه به دستگاه قضایی استان، جذب ۵ قاضی جدید در دستگاه قضایی استان، و کاهش میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی به کمتر از ۷۵ روز از اقدامات این دستگاه برای خدمت رسانی بهتر به مردم و آسان نمودن امورات آن‌ها است.

<div id="video-display-embed-code_11238924"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4265267/11238924?width=600&height=300"></script></div>
دانلود

نظر شما