شناسهٔ خبر: 67058117 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آتش‌سوزی مجدد در منطقه بلبزان پاوه

مراتع و جنگل‌های منطقه بلبزان پاوه برای دومین بار در چند روز گذشته دچار حریق شد و با توجه به صعب‌العبور بودن منطقه این بار از دو بالگرد برای اطفای حریق استفاده شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، در روزهای گذشته منطقه حفاظت شده بلبزان در شهرستان کرمانشاه که منطقه مرزی محسوب می‌شود، دچار آتش‌سوزی شد و این حریق بعد از 10 ساعت تلاش نیروهای مختلف اطفا و در نهایت 20 هکتار از مراتع و جنگل‌های منطقه دچار خسارت شد.

از روز گذشته آتش‌سوزی در نقطه دیگری از این منطقه زبانه کشیده و با توجه به شرایط خاص جغرافیایی و صعب‌العبور بودن منطقه و وزش باد و دشواری کار اطفای حریق، آتش‌سوزی هنوز ادامه دارد.

استفاده از 2 بالگرد برای اطفای حریق در بلبزان  

افشین یگانه، مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: در روز 16 خرداد ماه آتش‌سوزی در منطقه بلبزان شهرستان پاوه رخ داد و نیروهای فرمانداری، محیط زیست، منابع طبیعی، هلال‌احمر، بسیج و مرزبانی توانستند بعد از 16 ساعت حریق را اطفا کنند.

وی عنوان کرد: اما متأسفانه در اوایل روز 17 خرداد آتش‌سوزی به طور مجدد از نقطه دیگری در این منطقه شعله‌ور شد و بعد از برنامه‌ریزی متعدد با حضور مدیران استانی و بازدید و رصد منطقه با استفاده از هلی‌شات مقرر شد با استفاده از دو بالگرد هلال‌احمر و هوافضای سپاه برای اطفای حریق اقدام شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه، گفت: بالگرد هلال احمر در منطقه حاضر و نیروها را به نقاط مختلف ارتفاعی هلی‌برد کرد و مقرر شد بالگرد دوم با استفاده از آب پاش نقاطی که از قبل مشخص شده آب‌پاشی کند و اطفای حریق را انجام دهد.

یگانه افزود: امید داریم با برنامه‌ریزی و هدایت مدیران بتوانیم در کوتاه‌ترین زمان همچون گذشته حریق را کنترل کنیم.

علیرضا حیدری، فرماندار پاوه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به آتش‌سوزی منطقه بلبزان پاوه، اظهار داشت: با اعلام حریق مجدد در منطقه‌ بلبزان پاوه، اعضای ستاد بحران شهرستان فراخوان شدند و در ساعات اولیه در منطقه مستقر شدند.

وی با بیان اینکه از شهرستا‌ن‌های همجوار از جمله جوانرود و روانسر کمک گرفته شده است، عنوان کرد: تمام نیروهای اعضای ستاد بحران شهرستان از جمله سپاه، بسیج، مرزبانی، نیروی انتظامی، محیط زیست، منابع طبیعی، انجمن‌های مردم نهاد و خود مردم پای کار هستند.

فرماندار پاوه گفت: حجم حریق بالا است و منطقه نیز از نظر جغرافیایی شرایط ویژه‌ای دارد و بسیار خشن است و وزش باد و گرمای هوا نیز شرایط را برای اطفای حریق دشوار کرده است.

حیدری افزود: مدیرکل مدیریت بحران استانداری، مدیرکل محیط زیست و مدیرکل منابع طبیعی در منطقه حضور دارند گفت: دو فروند بالگرد تدارک دیده شده که یک فروند مشغول حمل نیروها و استفاده از آب است و امید داریم با فعالیت بالگرد دوم و تا قبل از تاریکی هوا کار اطفای حریق به اتمام برسد.

انتهای پیام/

نظر شما