شناسهٔ خبر: 67355802 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرمانده سپاه اردبیل:

آیت الله رییسی چهره یاس و ناامیدی را از کشور زدود

اردبیل- فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: شهید آیت‌الله رئیسی با مجاهدت خود تلاش کرد تا چهره یأس و ناامیدی را از کشور بزداید و به عنصر انسجام، وحدت و همگرایی ملی تبدیل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سردار غلامحسین محمدی اصل عصر دوشنبه در همایش شعرا و مداحان حسینی در تالار ولایت اردبیل با تبریک فرا رسیدن عید غدیر خم، اظهار کرد: عید غدیر عید ولایت و نشان و نمودی از ابلاغ ولایت به حضرت علی (ع) است که در این روز دین الهی به واسطه نبی مکرم اسلام و امام اول شیعیان به نقطه اکمال رسید.

وی ضرورت توجه به ارزش‌های دینی و الهی را در سایه وفاداری به آرمان‌های اسلام ناب یادآور شد و تصریح کرد: شهید آیت‌الله رئیسی با مجاهدت خود تلاش کرد تا چهره یأس و ناامیدی را از کشور بزداید و به عنصر انسجام، وحدت و همگرایی ملی تبدیل شود.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل ولایتمداری را شاخصه جامعه اسلامی برشمرد و گفت: در این عرصه دشمن تمام تلاش خود را به کار گرفته تا عنصر ولایت را در جامعه اسلامی کم‌رنگ کند.

سردار محمدی اصل افزود: تمامی توطئه‌ها و لجن‌پراکنی استکبار جهانی امروز ناشی از عصبانیت دشمن از دوام، انسجام، ولایتمداری و مردم‌داری است و ضروری است تا با تکیه بر همین عناصر جامعه اسلامی را از خطرها مصون بداریم.

وی فتنه ۱۴۰۱ را فتنه علیه ولایت عنوان کرد و ادامه داد: در این فتنه ستون خیمه انقلاب اسلامی نشانه گرفته شده بود که با هوشیاری ملت این توطئه و ترفند خنثی شده و عنصر حقیقی ولایت فقیه مورد صیانت قرار گرفت.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل به نقش مهم مداحان، شعرا و مبلغان دینی در مورد محرم امسال اشاره کرد و گفت: ماه محرم امسال فرصتی استثنایی است تا پیام نهضت سیدالشهدا (ع) که در آن رنگ و بویی از وفاداری به رهبری صالح و امر به معروف و نهی از منکر مشاهده می‌شود، مورد توجه و دقت نظر قرار گیرد.

محمدی‌اصل در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما حق نداریم از تریبون سیدالشهدا (ع) برای ایجاد نفاق، دودستگی و تفرقه استفاده کنیم بلکه بهتر است تریبون معرفی نهضت سیدالشهدا (ع) به تریبون همگرایی تبدیل شده و انسجام داخلی بیش از گذشته مورد صیانت قرار گیرد.

وی اضافه کرد: در آستانه انتخابات ریاست جمهوری به همین عنصر در مشارکت بالای مردم نیاز داریم و قطعاً در این مسیر باید همه هوشیار بوده و در تله دشمن گرفتار نیاییم.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل بیان کرد: نسل امروز تشنه معارف اهل بیت به ویژه سیدالشهدا (ع) است و علما و روحانیان در کنار شعرا و مداحان وظیفه دارند تا این پیام اصیل را به نسل‌های آینده منتقل کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم مداحی و شعرخوانی شده و حاضران برای برگزاری باشکوه آئین‌های عزاداری سنتی اردبیل اعلام آمادگی کردند.

نظر شما