شناسهٔ خبر: 67357392 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

همایش مداحان و شعرای حسینی در اردبیل برگزار شد - اکونیوز

اقتصاد ایران: اردبیل- یازدهمین همایش مداحان، شعرا و ریش سفیدان حسینی در آستانه ماه محرم در اردبیل برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، در این همایش که عصر دوشنبه در تالار ولایت اردبیل برگزار شد، فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل با تبریک فرا رسیدن عید غدیر خم، اظهار کرد: عید غدیر عید ولایت و نشان و نمودی از ابلاغ ولایت به حضرت علی (ع) است که در این روز دین الهی به واسطه نبی مکرم اسلام و امام اول شیعیان به نقطه اکمال رسید.

سردار غلامحسین محمدی‌اصل ضرورت توجه به ارزش‌های دینی و الهی را در سایه وفاداری به آرمان‌های اسلام ناب یادآور شد و تصریح کرد: شهید آیت‌الله رئیسی با مجاهدت خود تلاش کرد تا چهره یأس و ناامیدی را از کشور بزداید و به عنصر انسجام، وحدت و همگرایی ملی تبدیل شود.

وی ولایتمداری را شاخصه جامعه اسلامی برشمرد و گفت: در این عرصه دشمن تمام تلاش خود را به کار گرفته تا عنصر ولایت را در جامعه اسلامی کم‌رنگ کند.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل افزود: تمامی توطئه‌ها و لجن‌پراکنی استکبار جهانی امروز ناشی از عصبانیت دشمن از دوام، انسجام، ولایتمداری و مردم‌داری است و ضروری است تا با تکیه بر همین عناصر جامعه اسلامی را از خطرها مصون بداریم.

محمدی‌اصل فتنه ۱۴۰۱ را فتنه علیه ولایت عنوان کرد و ادامه داد: در این فتنه ستون خیمه انقلاب اسلامی نشانه گرفته شده بود که با هوشیاری ملت این توطئه و ترفند خنثی شده و عنصر حقیقی ولایت فقیه مورد صیانت قرار گرفت.

وی به نقش مهم مداحان، شعرا و مبلغان دینی در مورد محرم امسال اشاره کرد و گفت: ماه محرم امسال فرصتی استثنایی است تا پیام نهضت سیدالشهدا (ع) که در آن رنگ و بویی از وفاداری به رهبری صالح و امر به معروف و نهی از منکر مشاهده می‌شود، مورد توجه و دقت نظر قرار گیرد.

محمدی‌اصل در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما حق نداریم از تریبون سیدالشهدا (ع) برای ایجاد نفاق، دودستگی و تفرقه استفاده کنیم بلکه بهتر است تریبون معرفی نهضت سیدالشهدا (ع) به تریبون همگرایی تبدیل شده و انسجام داخلی بیش از گذشته مورد صیانت قرار گیرد.

وی اضافه کرد: در آستانه انتخابات ریاست جمهوری به همین عنصر در مشارکت بالای مردم نیاز داریم و قطعاً در این مسیر باید همه هوشیار بوده و در تله دشمن گرفتار نیاییم.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل بیان کرد: نسل امروز تشنه معارف اهل بیت به ویژه سیدالشهدا (ع) است و علما و روحانیان در کنار شعرا و مداحان وظیفه دارند تا این پیام اصیل را به نسل‌های آینده منتقل کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم مداحی و شعرخوانی شده و حاضران برای برگزاری باشکوه آئین‌های عزاداری سنتی اردبیل اعلام آمادگی کردند.

برچسب‌ها:

نظر شما