شناسهٔ خبر: 67622740 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زابل؛

هشدار به بیماران تنفسی منطقه سیستان/ در فضای توفانی تردد نکنید

زابل - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زابل در شمال سیستان و بلوچستان گفت: شهروندان در هنگام توفان تا حد امکان در فضای باز و خارج از منزل قرار نگیرید و همچنین از تردد غیر ضروری سالمندان، کودکان،افراد دارای مشکلات تنفسی و قلبی عروقی در فضای باز جلوگیری شود.

صاحب‌خبر -

مجتبی رفیق دوست روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: براساس آمارهای اعلام شده در هنگام وقوع توفان تعداد بیماران مراجعه کننده از قبیل بیماران قلبی عروقی، مشکلات چشمی، تنفسی به بخش بهداشت و بیمارستان‌ها افزایش پیدا می‌کند و همچنین در هنگام توفان، کاهش دید سبب بار ترافیکی بیشتر شده و این امر باعث افزایش تصادفات جاده‌ایی می‌شود.

وی تاکید کرد: مردم منطقه سیستان، در هنگام وقوع توفان‌ مراقب سلامتی خود باشند و از تردد غیر ضروری در فضای باز پرهیز کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زابل افزود: در هنگام توفان شعاع دید رانندگان کاهش می‌یابد، بنابراین لازم است از سفرهای غیر ضروری در این مواقع خودداری شود و چنانچه بنا به ضرورت در جاده و در حال رانندگی هستید، حتما چراغ‌های خودرو خود را روشن کرده و ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی با دقت و با سرعت مناسب رانندگی کرده و در صورت لزوم تا برطرف شدن شرایط حاد، اتومبیل را در نقطه امن متوقف کنید.

هشدار به بیماران تنفسی منطقه سیستان؛ از تردد در فضای توفانی خودداری شود

استفاده از ماسک‌های ویژه گرد و غبار در شرایط توفانی

وی بیان کرد: شهروندان هنگام بروز پدیده ریزگردها در منزل بمانند، درب ها و پنجره‌ها را بسته نگه داشته و از فعالیت غیر ضروری در خارج از منزل خودداری کنند و در صورت اجبار به فعالیت در هوای آزاد، ضمن به حداقل رساندن زمان مواجهه با این پدیده، حتما از ماسک‌های ویژه گرد و غبار موجود در داروخانه‌ها استفاده شود و در صورت عدم دسترسی به این نوع از ماسک‌ها یک قطعه دستمال مرطوب را جلوی دهان و بینی خود قرار دهند.

رفیق دوست گفت: پرهیز از مصرف غذاهای پرچرب، استفاده زیاد از مایعات و لبنیات کم چرب و شستشوی مکرر بینی و دهان در کاهش بروز عوارض ناشی از ریزگردها موثر هستند.

نظر شما