شناسهٔ خبر: 67083153 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

آتش هنوز «بلبزان» را می‌سوزاند

خبرگزاری ایسنا

فرماندار پاوه از تداوم آتش‌سوزی در منطقه «بلبزان» پاوه با وجود همه تلاش‌ها خبر داد و گفت: استاندار نیز برای پیگیری میدانی وضعیت حریق به منطقه آمده است.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

علیرضا حیدری با اشاره به تداوم تلاش‌ها برای مهار آتش‌سوزی در جنگل‌های بلبزان پاوه، گفت: متاسفانه این حریق که از روز پنجشنبه(۱۷ خرداد) شعله‌ور شده، هنوز ادامه دارد.

وی از تشدید عملیات مهار آتش با استفاده از نیروهای مردمی و امکانات و ظرفیت‌ همه دستگاه‌ها خبر داد و اضافه کرد: تعداد نیروهای مردمی که برای کمک به مهار آتش آمده‌اند بیشتر شده و امیدواریم بتوانیم با کمک‌های مردمی هر چه زودتر آتش را خاموش کنیم.

فرماندار پاوه از پای کار بودن دو دستگاه بالگرد برای کمک به مهار آتش در این منطقه یاد و خاطرنشان کرد: استاندار کرمانشاه نیز شخصا برای پیگیری میدانی وضعیت حریق به منطقه آمده است.

وی وزش باد شدید و شرایط توپوگرافی منطقه را عوامل اصلی دانست که باعث شده مهار آتش دشوار شود.

حیدری خاطرنشان کرد: بلبزان منطقه‌ای با پوشش گیاهی غنی جنگلی و مرتعی است که در نهایت به محدوده ۲۳ هزار هکتاری بوزین و مره‌خیل که منطقه حفاظت شده است، می‌پیوندد و متاسفانه اکنون آتش در حال گسترس به سمت بوزین و مره‌خیل است.

فرماندار پاوه با اشاره به وجود گونه‌های شاخص گیاهی و جانوری در این منطقه، یادآور شد: از مهمترین این گونه‌ها می‌توان به پلنگ ایرانی، کل و بز، شوکا، خرس قهوه‌ای و... اشاره کرد.

وی درباره اینکه تا کنون چند هکتار از این منطقه دچار حریق شده نیز افزود: باید منتظر ماند آتش مهار شود و سپس برای بررسی میزان دقیق خسارت، کار کارشناسی صورت بگیرد.

آتش هنوز «بلبزان» را می‌سوزاند

۴ مصدوم در آتش سوزی «بله بزان» پاوه

محمدباقر محمدی مدیرعامل هلال‌احمر کرمانشاه گفت: روز گذشته(19 خرداد) طی اعلام تلفنی به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات ۱۱۲ کرمانشاه مبنی بر مصدوم شدن چهار نفر بهعلت آتش سوزی در ارتفاعات کوهستانی روستای بله بزان از توابع شهرستان پاوه بلافاصله تیم شعبه این شهرستان به منطقه اعزام شدند.

محمدی گفت: پس از دسترسی به مصدومین برای دو نفر از آنان درمان سرپایی در محل انجام شد و دو مصدوم دیگر توسط آمبولانس هلال احمر به نزدیکترین مرکز درمانی(بیمارستان قدس) منتقل شدند.

آتش‌سوزی در جنگل‌های بلبزان پاوه از عصر روز سه‌شنبه (۱۵ خرداد) آغاز و بعد از ۲۴ ساعت مهار شد، اما از عصر پنجشنبه (۱۷ خرداد) دوباره شعله‌ور شده و تاکنون مهار نشده است.

نظر شما