شناسهٔ خبر: 67064407 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

آتش‌سوزی منطقه « بلبزان » پاوه مهار شد

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: آتش سوزی در منطقه بلبزان شهرستان پاوه که از روز چهارشنبه هفته گذشته شروع شده بود پس از ساعت‌ها تلاش و کوشش طاقت فرسا شب گذشته مهار شد. سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: آتش سوزی در منطقه بلبزان شهرستان پاوه که از روز چهارشنبه هفته گذشته شروع شده بود پس از ساعت‌ها تلاش و کوشش طاقت فرسا شب گذشته مهار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا؛ سعید دزفولی‌نژاد روز شنبه افزود: آتش سوزی منطقه «بلبزان» شهرستان پاوه در روز چهارشنبه هفته گذشته مهار شده بود ولی بعد از ۲۴ ساعت دوباره در عصر روز پنجشنبه در این منطقه به دلیل آثار باقیمانده از آتش سوزی قبلی دوباره شعله ور شد.

وی اضافه کرد: بعد از شعله ور شدن مجدد آتش در این منطقه، در همان ساعات اولیه، کار اطفای حریق آغاز و تمام نیروهای یگان حفاظت این اداره کل و ادارات محیط زیست شهرستان های اطراف به محل اعزام شدند.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه یادآور شد: با توجه به سخت گذر بودن منطقه و وسعت آتش، پس از هماهنگی های به عمل آمده، ۲ فروند بالگرد آب پاش نیز جهت اطفای حریق به منطقه اعزام شدند.

آتش‌سوزی منطقه « بلبزان » پاوه مهار شد

دزفولی‌نژاد افزود: پس از ساعت ها تلاش بی وقفه همه نیروهای اعزام در منطقه اعم از نیروهای محیط زیست، منابع طبیعی، انجمن ها، سازمان های مردم نهاد و فعالان محیط زیستی و فرمانداری بالاخره آتش سوزی در این منطقه خاموش شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه وسعت آتش سوزی در این منطقه را بیش از ۲۰ هکتار اعلام کرد و گفت: تیم ها و گروه ها برای پایش و مراقبت در راستا جلوگیری از فوران دوباره آتش همچنان در منطقه حضور دارند.

وی افزود: هنوز علت این حریق مشخص نشده است و بررسی ها در این زمینه ادامه دارد.

شهرستان پاوه در ۱۲۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه و در منطقه ای کوهستانی واقع شده که بیش از ۷۷ هزار هکتار منابع ملی شامل جنگل و مرتع دارد، منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل نیز که یکی از مناطق مهم حفاظت شده استان با حدود ۲۳ هزار ۷۲۴ هکتار مساحت است نیز در منطقه صفر مرزی در بخش باینگان واقع شده است.

نظر شما